Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Нужен ли е наистина филм по играта Angry Birds

Във филма пилетата се разгневяват, след като мистериозни зелени прасета навестяват острова им, за да реализират свой коварен план
Въпреки двусмислени кадри като този, хуморът в Angry Birds изглежда насочен само към най-малките зрители Снимка: YouTube.com
Въпреки двусмислени кадри като този, хуморът в Angry Birds изглежда насочен само към най-малките зрители
Телевизионните лица от "Шоуто на Слави" са дали гласовете си за българския дублаж на филма, а оригиналният е дело на комици като Джейсън Судейкис, Бил Хейдър и Мая Рудолф. Питър Динклидж и Шон Пен озвучават второстепенни герои с по-малко екранно време
Във филма пилетата се разгневяват, след като мистериозни зелени прасета навестяват острова им, за да реализират свой коварен план
Въпреки двусмислени кадри като този, хуморът в Angry Birds изглежда насочен само към най-малките зрители Снимка: YouTube.com
Въпреки двусмислени кадри като този, хуморът в Angry Birds изглежда насочен само към най-малките зрители

Разработването на играта Angry Birds е струвало под $150 хил. на финландската компания Rovio.

Това не й пречи да се превърне в една от най-популярните мобилни игри, дебютирала преди 7 години и оттогава сваляна милиарди пъти и играна непрекъснато на таблети и смартфони.

При огромната популярност на разгневените пилета, изстрелвани срещу зелени прасета, създаването на анимационен филм по играта изглежда неизбежно - макар и за мнозина напълно излишно начинание. "Angry Birds: Филмът" вече е факт, а появата му струва на Sony несравнимо по-скъпо: изчислява се бюджет от цели $80 млн. плюс още около $100 млн. за промотиране.

От днес крайният резултат е по българските кина, където зрителите могат да преценят доколко инвестицията си е заслужавала.

За тукашната публика българският дублаж от страна на Слави Трифонов и други популярни лица от неговото шоу (Иво Сиромахов, Красимир Радков и Георги Милчев-Годжи) може да се окаже привличащ или силно отблъскващ фактор.

Но въпросът е друг: защо се екранизира игра, в която сюжет на практика липсва?

Колкото и забавна да е Angry Birds, тя наистина се изчерпва с хвърлянето на пилета по конструкции с прасета - напълно достатъчна концепция за мобилна игра, но не и за филм. Идеята за пренасяне на тази дейност в пълнометражна анимация изглежда най-малкото подозрително, още повече когато е завъртяна около клиширана история за аутсайдер, тръгнал да спасява своята общност от птици при настъпването на коварни прасета срещу тях.

Особени надежди не дава и трейлърът, в който всички опити за хумор се провалят и в който "Angry Birds: Филмът" изглежда насочен единствено към най-малките зрители.

Цялостната тенденция обаче не може да се отрече. Филмите по видеоигри стават все по-често явление и само тази година ни предстои да видим две многообещаващи екранизации по Warcraft и Assassin's Creed. Холивуд обаче продължава да показва склонност да екранизира не само подобни заглавия, които вече са изградили своя вселена и множество сюжети в нея, но и далеч по-семпли игри без сюжет и персонажи.

Естествено, причината за това е силната вяра в бокс офис ефективността на вече съществуващи марки - такива, които са доказали комерсиалния си потенциал.

Изпадането в крайности си личи с продукции като "Бойни кораби" (2012), екшън фантастика, „бегло базирана" на класическата бордова игра Морски шах. Филмът беше зле приет и въпреки това регистрира печалба.

Поне на пръв поглед "Angry Birds: Филмът" изглежда като същия тип продукция, създадена единствено за да използва популярността на мобилната игра, и чийто качества и реален бокс офис потенциал от самото начало са под въпрос.

Но има и светлина в тунела - първите излезли рецензии не са изцяло негативни, а някои кинокритици твърдят, че филмът ги е изненадал приятно.

Ако зрителите реагират положително и опитът се окаже успешен, можем да очакваме не само Angry Birds 2 по кината, но и пренасянето на повече мобилни игри на големия екран.

Дали не е време наистина да се завърти някакъв сюжет около бонбоните от Candy Crush Saga? Всъщност такава възможност вече е била повод за различни шеги, включително в шоуто на Стивън Колбер.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените