Някои творци са оставили толкова значим отпечатък в сферата на своето изкуство, че дори незавършените им произведения и проекти привличат интерес. Стенли Кубрик определено попада в този списък.
Любопитна находка са три нереализирани идеи за сценарии на филми, по които Кубрик е работил в периода 1954-1956 г., т.е. в първите години на своята кариера.
Интересен е акцентът в тях – темите, върху които сценаристът и режисьор се е фокусирал, са бракът, ревността и изневярата. A освен съдържанието им, работните им заглавия също говорят за това.
Първата история, Married Man ("Женен мъж"), се състои от 35 страници готов сценарий с написани на ръка пояснения, както и ръчнонаписани бележки. Такива има и по втората идея – The Perfect Marriage ("Перфектният брак"), към която Кубрик е разработил и седем страници с детайлно описани сцени.
Третата история – Jealousy ("Ревност") се състои от 13 страници напечатан и ръчно написан материал, но в нея фокусът е за проблемите в една съпружеска двойка.
Тематиката на тези незавършени сценарии може би не е случайна. По онова време самият кинотворец има брачни проблеми.
Отношенията му с втората му съпругата – Рут Соботка, не вървят. В същото време обаче Кубрик е в продуктивен период – създава три филма в рамките на три години ("Целувката на убиеца" през 1955 г., "Убийството" през 1956 г. и "Пътеки на славата" през 1957 г.).
В крайна сметка по време на снимките на последния, той се запознава с немската актриса Кристиане Харлан. Започва да я ухажва, а това вероятно води и до развода му със Соботка през 1957 г., последван от сватба с Харлан през 1958 г. И така историите за ревността и проблемните бракове остават незавършен момент от кариерата му на сценарист.
Сценариите са открити във Великобритания и за тях съобщава британският "Гардиън". Там са посочени и откриващите реплики в Married Man:
"Бракът е като дълга вечеря, в която десертът е сервиран в началото… Можеш ли да си представиш ужаса да живееш с жена, която се вкопчва в теб като вендуза, която цял живот се върти около теб сутрин, обед и вечер? Същото е като да се давиш в море от пера. Потъваш все по-надълбоко и надълбоко в меките, задушаващи дълбини на навика и любовните отношения. Де да се бунтуваше тя. Да се ядоса или да изревнува, дори само веднъж… Снощи излязох на разходка. Веднага след вечеря. Прибрах се вкъщи в два сутринта. Не питай къде съм бил."
Новооткритите материали са били пренесени в Лондонския университет на изкуството. Академикът Нейтън Ейбръмс коментира, че това е голямо количество материал и до момента не се е знаело, че Кубрик е работил по него. Бележките са открити в къщата на режисьора.
Ейбръмс подчертава и друго – макар Кубрик често да бива възхваляван като велик режисьор, признанията за уменията му като сценарист не са толкова големи. Нещо, което самият Кубрик е признавал.
Американският кинотворец, който почина през 1999 г., обаче е записал името си в историята с проекти като "Спартак", "2001: Космическа одисея", "Портокал с часовникъв механизъм" и др.
Това не е първият му нереализиран проект, който става обществено достояние.
През 2018 г. на аукцион в Ню Йорк беше продаден смятания за загубен сценарий "Огнена тайна"(Burning Secret), създаден по едноименната книга на Стефан Цвайг.
Адаптацията на Кубрик разказва за застраховател, който се сприятелява с 10-годишно момче в спа курорт, за да съблазни неговата майка. В романа от 1913 г. действието се развива в Австрия, но сценаристът е прехвърлил действието в 50-те години в САЩ.
Проектът "Огнена тайна" също е датиран от 1956 г. Не е ясно каква е била причината да не стигне до екран.