Най-популярните филми или тези, които най-много обичаме, не винаги са продукциите, които оформят индустрията, отразяват времето или променят условията на културния дискурс.
Филмите в този списък, независимо дали ги харесваме или не, донесоха промяна в света на шоубизнеса и извън него. "Ню Йорк Таймс" разглежда влиянието им от гледна точка на политическата ситуация и от гледна точка на хегемонията на блокбъстъра.
Главните кинокритици на "Ню Йорк Таймс", Манола Даргис и А. О. Скот, направиха общ списък с филми, променили облика на киното през последното десетилетие.
Даргис започва да пише за филми професионално още през 1987 г., когато завършва магистърска степен по филмово изкуство от Нюйоркския университет. Дългогодишният кино критик Джей Хоберман я наема да пише за авангардно кино във „Voice". Оттогава пише за редица филми и работата й е събрана в няколко антологии.
А.О. Скот пък още от дете мечтае да е критик, но в света на рока. След отпадането си от висшето училище той работи като литературен критик и случайно става филмов критик, когато "Ню Йорк Таймс" го наемат през 2000 г., а през 2004 г. става главен филмов критик. Мистър Скот продължава да се занимава с литературна критика за "Преглед на книгите" (понякога и за други публикации) и пише за списание "Таймс". Често гостува в радиото и телевизията, особено в сезона на оскарите.
Вижте в галерията селекцията, подготвена от двамата редактори на изданието.