Живото доказателство, че понякога продължението може хиляди пъти да надмине първия филм, е “Черният рицар” на Кристофър Нолан. В неговата втора продукция за Батман Брус Уейн (Крисчън Бейл) се колебае дали да се раздели с костюма на маскирания отмъстител, след като в Готъм се е появил нов главен прокурор.
Харви Дент е безкомпромисен към мафиотите в града, а полицейският началник Гордън е готов да му помогне. Но точно когато Батман започва сериозно да обмисля пенсионирането си, от дълбините на подземния свят излиза непридвидимия Жокер.
Отдалечавайки се още повече от "комиксовото" в търсене на по-реалистично усещане и доверявайки се на талантливи актьори, Нолан създава история, която значително надскача предшественика си "Батман в началото".
Когато Франсис Форд Копола обявява, че ще поднови класиката “Кръстникът” с втора част, са се ширили съмнения за успеха на продължението. Но режисьорът доказва, че със солидна история под ръка, няма невъзможни неща в киното.
Първата сюжетна линия на “Кръстникът II” следва Майкъл Корлеоне (Ал Пачино), който се опитва да държи конците на семейния бизнес. А втората ни изпраща в миналото на неговия баща - младия Вито Корлеоне (Робърт Де Ниро), който бяга от Сицилия в Америка и поставя основите на гангстерската си империя.
Дени Вилньов попиля киноманите и боксофиса през 2024 г. с втората част на “Дюн”, която прескочи летвата на първия му филм. В продължението на историята Пол Атреидски (Тимъти Шаламе) се приспособява сред фремените на Аракис, като му харесва да е част от групата им. Но призванието му е друго и скоро то напомня за себе си..
Необикновените лидерски качества на Пол изпъкват, заради което приятелите му сред фремените стават негови фанатични последователи. Те го виждат като Месията, който ще освободи Аракис от династията Харконен и ще раздаде справедливост.
А с още по-голям мащаб и размах Вилньов създава филм, който дори на самия него ще е трудно да надмине.
Годината е 1995 г. и двама терминатори пристигат от бъдещето в търсене на 10-годишния Джон Конър, който един ден ще поведе човечеството в битка срещу машините. Въпреки възрастта си, младият Джон вече е магнит за проблеми.
Момчето се оказва в сблъсъка между две машини - едната, пратена да го убие, а другата - да го защити на всяка цена. Резултатът - едно от най-добрите продължения, правени някога, и според някои най-добрият екшън филм.
В завръщането на Том Круз в обувките на Пийт “Маверик” Мичъл виждаме вече възрастния пилот изпитател, който продължава да лази по нервите на ръководството си. След като за пореден път прави скъпа летателна машина на парчета, Маверик е изпратен на специална мисия.
Той трябва да обучи група млади пилоти, от които се очаква да поразят конкретна цел в доста трудни условия. Като начало, Маверик се старае да създаде сплотен екип от летците, между които се е наслоило стабилно напрежение.
"Топ Гън: Маверик" в крайна сметка стана заслужен хит и доказателство, че понякога е по-добре да изчакаш няколко десетилетия, преди да продължиш дадена история.
Това е последният филм от трилогията на Серджо Леоне и задължителна класика за всеки себеуважаващ се ценител на киното. Добрият е Блонди - скитащ се стрелец с невероятен морален кодекс, лошият е Ангелски очи - наемник със запазен трик, а злият е Туко - мексикански бандит, който винаги се надценява.
На фона на Гражданската война в САЩ тримата се опитват да намерят заровено съкровище.
Годината е 2029-а, а мутантите са почти изчезнали. Самотен и унил, Логан е намерил убежище в отдалечен район край мексиканската граница, където дави дните си в пиене и изкарва дребни пари като шофьор под наем.
Опитът на Логан да се скрие от света обаче приключва, когато мистериозна жена се появява с неотложна молба - Върколакът трябва да се погрижи за безопасността на малко момиче.
Вторият приключенски епос на дуото Стивън Спилбърг-Харисън Форд разказва как Инди и неговите спътници са попаднали в индийско село, нападнато от група сектанти, кланящи се на богинята Кали.
Последователите на богинята са отвлекли децата им и са откраднали свещен камък, носещ плодородие. А американският археолог се оказва единствената им надежда за спасение.
Третата част от анимацията, която според Куентин Тарантино трябваше да е последна, ни показва вече порасналия Анди. Момчето е готово да замине за колежа, да се раздели с част от играчките си и да вземе някои от тях със себе си.
При разпределянето обаче става грешка, заради която пластмасовите приятели на Анди се озовават в контейнера за боклук.