Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Най-лошият филм на 2020 г. вече излезе. Пробвахте ли се?

2020-а определено не е добра година за киното и в тази пандемична суша всяко ново филмово заглавие привлича вниманието на зрителите, дори когато е на малкия екран - т.е. в стрийминг платформите. От някои неща обаче човек трябва да стои настрана.

Пример е филмът The Last Days of American Crime. Новият екшън-трилър на Netflix за момента печели титлата "най-лош филм на 2020 г." със стряскащите 0% одобрение в сайта Rotten Tomatoes.

Това означава, че никой от 36-те критици, които са писали за него, не го е харесал. Публиката също не е въодушевена - от 302 оценки филмът има едва 25% одобрение, в Metacritic са едва 15%, а в iMDB оценката му е незавидните 3,6/10.

The Last Days of American Crime бива критикуван не само за липсата на каквито и да е качества, но и за лошия момент, избран за пускането му в Netflix. Действието се развива в Щатите малко преди правителството да пусне т.нар. API сигнал. Чрез него ще повлияе на мозъците на всички американци и ще направи невъзможно за тях да извършат престъпление.

Една от първите сцени във филма показва бунтовна обстановка в последните часове преди API сигналът да бъде активиран - хора се бият по улиците, разбиват и обират магазини, жена танцува полугола върху автомобил... Обяснимо е защо кадрите са напомнили на някои зрители и критици за протестите в САЩ след смъртта на тъмнокожия Джордж Флойд. По-притеснителното е, че репортажите от истинските протести изглеждат доста по-буйни, кървави и жестоки от стерилните бунтове, които филмът показва.

В центъра на историята е Греъм Грик (Едгар Рамирез от The Assassination of Gianni Versace: American Crime Story ) - банков обирджия, който няма как да е щастлив от мераците на американското правителство да направи всички престъпления невъзможни. Не стига, че е застрашен от безработица в бранш, в който такава по принцип е невъзможна, но на главата му се стоварват и куп други проблеми - претупана лична трагедия, проблеми с по-опасни главорези и - ако се съди по физиономията му - тежка депресия.

Най-странното е, че Рамирез е получавал награда "Сезар" за най-обещаващ актьор, както и номинации за "Еми" и "Златен глобус", а тук играе сякаш се бори с жестоки пориви за диария. Или това, или просто се чуди какво прави в този филм, докато измъчено оглежда декорите.

Казваме го, защото се пробвахме да гледаме The Last Days of American Crime - от любопитство дали наистина е толкова зле, колкото твърдят. Геройски издържахме 20-ина минути, после имаше съборени столове и искания за изплащане на "вредни". Екшън жанрът от десетилетия ни дава толкова лоши филми, че чак са готини, но този не е такъв. А и е дълъг над 2 часа и 20 минути, което допълнително засилва мъката.

На режисьорския стол на The Last Days of American Crime стои Оливие Мегатон (Taken 2, Transporter 3). Лесно е вината за този екранен ядрен апокалипсис да се лепне на него, но проблемите личат още на сценарно ниво. За нула време ще видите героите да правят крайно нелогични, трудно е да се определи кое събитие се случва в настоящето и кое в миналото, а за капак не липсват изкуствено изиграни и зле написани клишета.

С други думи, кино на пияно. Сценарият може би е писан на няколко чашки (това ще обясни и оправдае някои неща), а вероятно ако филмът се гледа също след няколко питиета, ще е по-приемлив. Но за момента остава "Готи" на 2020 г. и един от примерите, че вечно гладните за съдържание Netflix трябва да спрат да хвърлят на вятъра пари за всяка глупост, която някой им предложи да заснеме.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените