Дни след като Гал Гадот се завърна в ролята на Жената чудо в супергеройския екшън "Жената чудо 1984" (Wonder Woman 1984), вече е сигурно, че ще я гледаме отново в ролята.
Warner Bros. потвърдиха, че засилват работата по "Wonder Woman 3". Освен че Гадот ще е в главната роля, Пати Дженкинс отново сяда на режисьорския стол. Тя също така ще напише сценария на филма, който ще се яви финален за своеобразната трилогия.
Новината за третата част идва на фона на изненадващо добро - като за пандемия - представяне на втория филм в американския боксофис и достатъчен интерес от абонатите на стрийминг услугата HBO Max.
"Жената чудо 1984" седмица преди Коледа имаше кинопремиера в 42 страни по света, а навръх 25 декември дебютира и в Щатите - както на голям екран, така и в HBO Max.
Продължението на "Жената чудо" (2017 г.) обаче е стъпка назад в сравнение с оригинала и е поредното потвърждение на максимата, че "повече" не винаги означава "по-добро".
Ето защо тук ще обърнем внимание както на попаденията и пропуските на новия филм, така и на неговото представяне сред аудиторията с оглед на изцяло новия модел за разпространение на филми, който Warner Bros. ще следват с всичките си заглавия за 2021-а.
Злодеи да искаш
"Жената чудо 1984" ни среща отново с Даяна Принс - няколко десетилетия след участието ѝ в Първата световна война (за справка: "Жената чудо" от 2017 г.), но и няколко десетилетия преди да се срещне с герои като Батман и Супермен (за справка: "Батман срещу Супермен" от 2016 г.).
Годината е 1984-а, но напук на Оруел САЩ изглеждат като едно прекрасно място за живеене. Даяна все още е в плен на спомените за покойния си любим Стив Тревър (Крис Пайн), но същевременно работи като антрополог в Смитсоновия институт, където завързва необичайно приятелство с невзрачната и пренебрегвана от всички Барбара (Кристен Уийг).
Тяхно общо откритие ще привлече интереса на съмнителния предприемач Макс Лорд (Педро Паскал от The Mandalorian), зад чиято фалшива усмивка, мазно излъчване и перфектно отиграни маниери се крие човек със сериозни проблеми и готовност да направи всичко, за да ги реши, без да го е грижа за последствията.
Именно Педро Паскал е в светлината на прожекторите в "Жената чудо 1984".
С ръкомахането си и залепналата за лицето му усмивка тук той с нищо не напомня на премерения и мълчалив Мандо от сериала The Mandalorian или дори на Пепелянката от Game of Thrones. Това умишлено преувеличено изпълнение привлича вниманието, докато останалите актьори сякаш просто присъстват в сцените.
Нещо повече, сценарият дотолкова се фокусира върху героя на Паскал - Макс Лорд, че е засенчен дори романсът между Даяна и изненадващо завърналия се в живота ѝ Стив Тревър. Любовната история е допълнително задушена от паралелно развиващата се трансформация на колежката на Даяна - Барбара, разкрита още в трейлърите на филма.
Така "Жената чудо 1984" проявява един сериозен проблем на продълженията на филми за супергерои - злодеите засенчват дори главната героиня от заглавието. Добре, че Гал Гадот е както винаги ослепителна.
Естествено, и тук застрашена се оказва не само една любов, но и цялото човечество - очевидно вече е изключително трудно да се направи супергеройски екшън без залогът да е не един живот, а най-малкото цяла държава, а - за всеки случай - най-добре цялата планета.
Съпътстващите подобна заплаха зрелищни ефекти, които в киносалона обикновено прикриват сценарните дупки при комиксовите филми, няма как да свършат тази си работа, ако зрителят е застанал пред телевизора или монитора си. Забавлението е налице, но Warner Bros. и DC тук са играли твърде на сигурно и подобно на филмите на Marvel още преди да са свършили финалните надписи може би няма да помните половината филм.
В крайна сметка с хаотичния си финал, опитващ се да бъде твърде грандиозен, и вече изтърканите супергеройски клишета "Жената чудо 1984" може да даде на създателите си като същия урок, който самата Даяна получава към края - носталгията не е лошо нещо, но някои неща - особено повтаряни безброй пъти - трябва да си останат в миналото и да се опитва нещо ново.
Що е то филмов успех по време на пандемия
Това, че "Жената чудо 1984" страда от синдрома на продълженията, личи и от не толкова въодушевения прием от критиците и дори от публиката в сравнение с първия филм от 2017-а. Както в сайтове като Metacritic и Rotten Tomatoes, така и в IMDb оценките за него са по-ниски.
Финансовият и зрителски интерес в първите дни обаче се оказа достатъчен за Warner Bros., че те въодушевено да обявят, че работят по следващото продължение.
Въпреки пандемията, "Жената чудо 1984" е събрал е 16,7 милиона долара в дебютния си уикенд в Щатите от прожекции в общо 2100 кина. Тази сума може да изглежда нищожна в сравнение с резултатите на първия "Жената чудо" - 100 милиона долара от 4100 кина, но трябва да се вземе предвид пандемията и фактът, че едва 35% от киносалоните в САЩ са отворени към момента.
От тази гледна точка тези 16,7 милиона долара са обнадеждаващи и показват, че аудиторията в САЩ се осмелява отново да се завърне в кината. За сравнение, "Тенет" на Кристофър Нолан в дебютния си уикенд през септември изкара само 9,35 милиона долара, а тогава отворени в Щатите бяха двойно повече киносалони.
Много от приходите идват от частни партита - над 10 000 приятелски компании са наели киносалон само за себе си, за да гледат филма на голям екран и на спокойствие. Става дума за групи от по 10 до 20 души, които за това удоволствие плащат по 100 долара. Идея, която си струва да се обмисли и у нас с оглед оцеляването на киносалоните при това и бъдещи затваряния.
Като се добавят резултатите и от прожекциите по света, "Жената чудо 1984" до момента е изкарал около 85 милиона долара.
В крайна сметка в ситуация на пандемия филмът трудно ще излезе на печалба в киносалоните. Напълно в сферата на невъзможното вече са и прогнозите отпреди вируса и затварянето на кината, когато се очакваше "Жената чудо 1984" да се доближи, а може би и премине границата от 1 милиард приходи в световен мащаб.
В HBO Max филмът е бил гледан от почти половината регистрирани абонати само в петък, като "Варъйти" отбелязва, че стрийминг услугата в Щатите има около 12,6 милиона абонати.
От Warner Bros. отчитат всичко това като успех, достатъчен, че да засилят работата по продължението. Не е ясно кога ще се появи филмът, тъй като режисьорката Пати Дженкинс в момента работи с "Дисни" и по Rogue Squadron - пилотска история от вселената на "Междузвездни войни".
Едно е сигурно - "Жената чудо 3" ще има традиционна кинопремиера.
Това показва две неща: първо, че Warner Bros. очакват до излизането му пандемията да е преминала, и второ, че може би мярката на студиото за 2021-а - премиерите на филмите им да са едновременно в кината и в HBO Max - наистина е временна.
Героинята на Гал Гадот остава сред по-успешните проекти за голям екран на студиото, така че не е изключено да я гледаме и занапред, било то и под ръководството на друг режисьор.
През 2021-а отново ще видим Жената чудо, но не в нов филм, а в преработка на стар - версията на "Лигата на справедливостта" на режисьора Зак Снайдър, която ще се появи на 4 части в HBO Max и поне на теория ще се различава от разпространения по кината филм от 2017-а.