България е първата държава, в която емблематичното лого на „Кока-Кола" се изписва на кирилица. Сега тук ще се случи и друга иновация на „Кока-Кола" - компанията пуска стъклена бутилка за многократна употреба от 750 мл.
Формата й се различава от бутилките на „Кока-Кола", които сега са на пазара, и се основава на ново проучване на потребителските нагласи в България.
„Възможността да върнеш бутилката е в основата на това ново предложение, което превръща едно обикновено събитие в положителна емоция: да се върнеш у дома с "Кока-Кола", а след това да върнеш бутилката за повторна употреба", казва Стоян Иванов, генерален директор на Кока-Кола България. В създаването на бутилката са участвали специалисти от България, Европа и САЩ.
Стъклената бутилка на „Кока-Кола" не е новост - досега компанията предлагаше бутилки от 250 мл, но само в заведения. Бутилките от 1.25 л и 2 л пък са твърде големи за по-малките домакинсва, а бутилката от половин литър е малка за споделяне.
Новият формат на бутилката ще бъде съпроводен с рекламна кампания по телевизията и с външна реклама. За изготвянето на рекламната стратегия компанията обявила състезание, спечелено от българска фирма.
Производството на Кока-Кола в България датира от 1965 г. Годишно компанията произвежда 320 милиона литра напитки и инвестира €53 милиона в местни доставчици.