Всичко, което Sia прави, е забележително. Може да изглежда очевидно за някои, за други - хиперболизирано, в зависимост от това какво е отношението им към поп звезди, които крият лицата си зад странни перуки.
Последното й парче вече набира скорост и обещава да стане хит, добавяйки още един плас към нейния модел за известност, но прави и нещо напълно различно: трибют към трагедия, без това да изглежда блудкаво и захаросано, а живо и истинско.
В клипа на „The Greatest" Sia отново се събира със своята 13-годишна муза Мади Зайглер, която до момента е участвала в 4 музикални видеа на Sia.
Песента звучи типично като за стила на Sia - няма нищо неочаквано. Песента и видеото в съчетание обаче са емоционален поклон пред жертвите от стрелбата в дискотека Пулс в Орландо. Тогава загинаха 49 души от местната ЛГБТ общност. Във видеото участват Зайглер и още 49 талантливи малки танцьори, които пресъздават хората, загубили живота си, докато танцуват в клуба през юни.
За разлика от други парчета, създадени в памет на жертви на трагични събития, парчета, които често са манипулативни, емоционални и поддържат назидателен тон, песента на Sia е наистина добра. Приятна е за слушане, като е много силно въздействаща и емоционално.
The Greatest представя Sia в най-добрата й форма, а може би дори повече. Невероятна е нейната способност да прави едно и също нещо отново и отново и да не бъде скучна.
Тя използва много специфична рецепта, с която се издига над фабриката от поп звезди, които се поглъщат като от бързо хранене. Тя е изключителна до степен, в която да ни кара да искаме да искаме още и още от нея.
В The Greatest няма много неща, които да различават парчето от другите балади на Sia, но при нея става дума за разпознаваем музикален модел. Естетиката на видеото също е позната - отново виждаме Мади Зайглер носи перука, подобна на тази на Sia, танцува странния си танц в мръсна среда, в която детската й невинност контрастира със зрялата хореография и средата, в която танцува. 49 деца, които изобразяват жертвите на атаката в Орландо, изглеждат на моменти така, сякаш се борят да спасят живота си, а цялата среда изглежда като затвор, който прави всичко по-ужасяващо.
В края на видеото всички деца се свличат на земята, извиквайки във въображението картината, която е представлявал нощният клуб след стрелбата. Има и още едно внушение - че жертвите са били нечии деца, че всеки от тях е бил невинен.
Двойственият характер на Sia
В епоха, когато звездите са откровени и заливат социалните мрежи с информация за себе си, Sia е направила съзнателен избор да скрие не само личния си живот от пресата, но и лицето си, за да поеме пълен контрол върху публичния си имидж, скривайки го.
Публиката уважава това решение, което макар и егоистично на моменти, всъщност е част от нейното аз, което буквално и символично скрива от света. Въпреки това "скриване", опитайте се да избягате от Sia днес. Песента й Cheap Thrills се превърна в номер едно хит. Тя е и първата жена над 40 в топ 100 на „Billboard" от 16 години насам.
Ако започнем да броим другите й успехи като изпълнител от Chandelier през Alive до кавъра на Unforgettable за саутрака на „Търсенето на Дори" и прибавим към това хитовете, които е написала за други изпълнители: Diamonds за Риана, Pretty Hurts за Бионсе, Let Me Love You на Ne-Yo, Parfume на Бритни Спиърс и песента на Джеси Джей Flashlight.
Сега въпросът е дали песента отново ще оглави класации и ще даде на Sia предимство, каквото малко изпълнители на тази възраст имат. Не че успехът след определена възраст е невъзможен - Барбара Стрейзънд и Доли Партън го доказват, а Дженифър Лопес продължава да трупа фенове. Този тип доминация на радиостанциите и музикалните класации обаче се случва рядко.
Може би това е сред другите неща, които правят Sia специална. Тя не дава лице на песен или на кауза, нито на жените, нито на определена възраст в музиката. Вместо това тя им дава глас.