Тя се казва Клер Елиз Бушер и името ѝ навява асоциации за френска аристокрация, имения за милиарди и съпруг за чудо и приказ. Всъщност е родена на 17 март във Ванкувър, Канада, а в кръвта ѝ има не само френски, но и италиански и дори руски и украински гени.
Имението ѝ в момента не е за милиарди, но е за много милиони, а половинката ѝ е сред най-богатите мъже на Земята.
Освен това тя не обича да използва своето мелодично име, предпочита прозвището си Граймс.
От тийнейджърка Клер се разкъсва между желанието си да бъде известна на всяка цена и своята стеснителност.
В интервю за чикагското музикално списание Pitchfork певицата казва, че е била едновременно обсебена от идеята да бъде поп звезда и ужасена от идеята да излезе на сцената. "Мога да правя тъпи ш*бани хитове по цял ден, но Граймс не е това", допълва тя.
Бушер се ориентира към музиката от съвсем млада и посещава училище, ориентирано изцяло към изкуствата. Когато обаче неин приятел я моли да му партнира с беквокалите, той остава поразен, защото гласът на Граймс нацелва нотите и тоновете перфектно и няма никаква нужда от напътствия в тази насока.
Въпросният познат предлага на Клер да я препоръча тук и там, за да се яви тя на прослушвания. Бушер обаче е категорична, че не иска да влиза в ничий калъп. Осъзнава, че за да има истински успех, се налага да бъде далеч по-запомняща се. Всичко е добре дошло - шапки с дълги рога, облекло като на космически лейтенант, грим като на извънземно.
За музиката си тя казва, че иска да звучи "като нещо, което група вампири биха слушали, ако тази група вампири е и трупата от мажоретки".
Освен това Граймс иска да докаже, че жените могат да използват технологии в музиката. Тя борави умело със синтезатора, музикалния софтуер и набора от технологични средства, с които разполага, макар че признава, че никога няма да бъде създадена напълно нова музика.
"Всичко вече е правено", откровено заявява певицата в разговор с Rolling Stone.
Wall Street Journal пък описва музиката, която Граймс създава, като "тъмна, ефирна, дълбока и запомняща се". Специализираното издание Pitchfork нарича песента ѝ "Oblivion" песен на десетилетието. Комплименти за нея не пести и Джей Зи, с когото изпълнителката сключва договор за продуциране още през 2013 г.
Похвали се сипят и за уникалния външен вид и шантавите хрумвания, които канадката не се притеснява да изпробва в сценичните си облекла.
Но докато едни обожават алтернативния начин, по който Граймс изглежда и звучи, други не спират да я обвиняват в лицемерие. Причината е, че когато не е заета със собствената си музика, тя пише песни за други изпълнителни.
Парчета, написани от Бушер, се превръщат в хитове, които са изпети от Риана и Ариана Гранде. Заклетите ѝ фенове са силно разочаровани, че тяхната любимка е способна на подобни комерсиални изпълнения, а един неин почитател ѝ пише лични съобщения в социалните мрежи и я обвинява, че е "к*чка на още по-комерсиални к*чки".
И въпреки че Граймс е в музикалния бранш от над 10 години, мнозина я познават като "жената до Илон Мъск".
През май 2018 г. певицата се появява на Met Gala под ръка с Мъск и двамата обявяват, че са двойка и ходят на срещи от вече от няколко седмици. Бизнесменът казва пред Wall Street Journal, че е изключително впечатлен от Граймс и я нарича "дива фея с чудовищна креативност и невероятна работна етика".
Всъщност двамата се запознават по банален начин - Мъск има намерение да се пошегува с изпълнителката на тема изкуствен интелект и ѝ пише лично съобщение в Twitter. Тя обаче не му се дава и му отвръща с шега на тема електромобили. И така започва словесен дуел, който продължава с месеци, преди двамата да се запознаят на живо.
Нито почитателите на Мъск, нито тези на Граймс са особено ентусиазирани от връзката им. Феновете на предприемача са свикнали да го виждат с шармантни блондинки като Амбър Хърд и Джъстин, бившата му съпруга. Верните последователи на певицата пък намират бизнесмена за арогантен и безличен и започват да го наричат "Мъжа на Граймс".
Критиките очевидно не успяват да засегнат особено тази странна двойка. На 4 май 2020 г. канадката и Мъск посрещат на бял свят детето си, за което са категорични, че ще се казва X Æ A-12. Освен това Граймс придружава бизнесмена на редица важни за него събития - присъства на изстрелванията на ракетите Falcon, както и на експериментите покрай Hyperloop.
А женският робот, който е създаден, за да представи футуристичния електромобил Cybertruck, е почти точно копие на Граймс.
Певицата на свой ред признава, че един от споровете, които най-често водят, е кой е по-луд.
"На живо съм далеч по-странна, отколкото на сцената и в клиповете си", казва Бушер пред Pitchfork, като намеква, че животът с нея най-вероятно е доста динамичен и интересен.