Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Бюджетът чака 4 милиона лева приходи от Дунав мост 2

Правителството обмисля методика за намаление на таксите по Дунав мост 2 - 6 евро за лека автомобил или бус и до 37 евро за камион Снимка: Явор Николов
Правителството обмисля методика за намаление на таксите по Дунав мост 2 - 6 евро за лека автомобил или бус и до 37 евро за камион

Четири милиона лева са очакваните приходи от експлоатацията на Дунав мост 2 до края на 2013 г., заяви в интервю за БНР министърът на транспорта Данаил Папазов.

Официално съоръжението, което свързва Видин с румънския град Калафат, се открива от 16.30 ч днес. Прогнозите са, че само за първата година след отварянето му се очаква през него да преминат 415 000 превозни средства.

Президентът Росен Плевнелиев вече обяви, че няма да участва в церемонията заради скандалния избор на депутата от ДПС Делян Пеевски за шеф на ДАНС. 

"От няколко дни преговаряме за таксите с Румъния и взехме решение мостът да започне да работи, да се съгласим с тях. Аз имам поставен срок от министър-председателя - в рамките на 3 месеца да предложим нова методика с цел тези такси да бъдат намалени. Моето голямо желание е те да станат от наша страна поне като тези на моста в Русе", обясни пред БНР Данаил Папазов.

Таксата за преминаване на лек автомобил или микробус с до 9 пътници през Дунав мост 2 ще е 6 евро или 12 лева. За товарните автомобили в зависимост от големината и тежестта им сумата нараства до максимум 37 евро или 72 лв.

Ако Румъния не се съгласи на предложението, резервният вариант е само ние да намалим таксите, каза Папазов. Очакванията му са движението през новия мост да донесе сериозни приходи на бюджета - около 4 млн. лв. до края на годината. Тези пари ще бъдат инвестирани изключително в инфраструктурата, обясни Папазов.

Според него договорката на българския и румънския президент от вчера да се строи Дунав мост 3 е реалистична, ако се намерят средства за инвестиции, но той е скептичен, че това няма да се случи скоро.

Папазов коментира и въпроса с проблемната инфраструктура около моста, заради която кметът на Видин Герго Гергов подписа вчера с особено мнение Акт 16 за експлоатацията на съоръжението.

В следващия програмен период сме заложили подобряване на връзките. И сега има път, но връзките са лоши, особено в последните километри преди моста. Надявам се много бързо след започване на следващия програмен период и с включване на нови проекти, които ще са главно за ускоряване на жп линията, а също така и пътищата между Враца, Монтана и Видин, за да се подобри значително връзката с моста, обясни Папазов.

От община Видин уточниха, че проблеми има при двата надлеза над скоростната жп линия - до парк "Нора Пизанти" и на ул. "Широка". Линията минава покрай ромския квартал на Видин "Нов път" и на практика отрязва достъпа на хората до града, тъй като няма изградена пътна връзка.

Вторият проблем е в Западна промишлена зона, където се намират офисите и базите на редица фирми, а пътят, който води дотам, е бил разрушен заради строителството на Дунав мост 2. Общината търпи сериозни последици от това положение и е изплатила досега обезщетения за над един милион лв. на потърпевшите фирми, заяви местната управа.

За съжаление, действително пътищата в региона са в лошо състояние, но в момента не можем да направим нищо повече от това, което е направено. Правителството ще се опита много бързо да бъдат проектирани връзките с моста, ангажира се Папазов.

Министърът потвърди намерението да спре приватизацията на "Товарни превози" и заяви, че ще има повече яснота до 20 юни. Той очаква приходи да постъпят от продажбата на сгради, които не са необходими на дружествата.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените