Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Как да си изберем колело

С правилното колело е удоволствие да караш извън града
С правилното колело е удоволствие да караш извън града

Когато си избирате колело, подходящо за извънградско каране, е важно да знаете, че при колелата нямат значение марките, ами компонентите.
Когато си избирате колело, подходящо за извънградско каране, е важно да знаете, че при колелата нямат значение марките, ами компонентите.

Освен подходящо колело, извънградското каране (особено ако избраният маршрут е по-продължителен или по-неравен), изисква и минимална екипировка: каска, ръкавици и очила (спортни или слънчеви очила също вършат работа- важното е очите да са препазени от прах, клонки или мушици).
Освен подходящо колело, извънградското каране (особено ако избраният маршрут е по-продължителен или по-неравен), изисква и минимална екипировка: каска, ръкавици и очила (спортни или слънчеви очила също вършат работа- важното е очите да са препазени от прах, клонки или мушици).

При извънградско каране, особено за неравности, най-важните компоненти на колелото са функциите за омекотяване на неравностите (разбирай амортисьори) и по-добрата спирачна система (разбирай дискови спирачки).
При извънградско каране, особено за неравности, най-важните компоненти на колелото са функциите за омекотяване на неравностите (разбирай амортисьори) и по-добрата спирачна система (разбирай дискови спирачки).

Самите „планински" колела се различават по много неща, като основното, по което се избира едно колело за извънградско каране, е видът на терена.
Самите „планински" колела се различават по много неща, като основното, по което се избира едно колело за извънградско каране, е видът на терена.

За стръмни терени, дупки и големи неравности (както и за паветатата във София, колкото и да не ви се вярва), е по-подходящо и безопасно да се кара колело „с пълно окачване" . Снимка: Петър Гаврилов
За стръмни терени, дупки и големи неравности (както и за паветатата във София, колкото и да не ви се вярва), е по-подходящо и безопасно да се кара колело „с пълно окачване" .