
Едва ли има някой изненадан, че това е най-скъпото заглавие, което някой някога е създавал. В рамките на цели 8 години полското студио CD Project Red инвестира астрономическите 313 млн. долара, които обаче бързо бяха възвърнати, въпреки катастрофалните проблеми и скандали, последвали премиерата на Cyberpunk 2077. Само в рамките на първите две седмици след дебюта на играта вече бяха продадени повече от 13 млн. копия от играта.

Почти 8 години след като излиза на пазара, GTA V продължава да бъде една от най-играните игри в света. Екип на Rockstar Games от 250 души работи повече от 5 години, за да осъществи проекта, който в крайна сметка струва 265 млн. долара. Все пак огромните инвестиции и усилия се отплащат многократно, тъй като е създаден продукт, популярен сред геймърите и до днес. Основната причина за това е преди всичко атрактивният multiplayer режим, който продължава да трупа безумни печалби за Rockstar.

Call of Duty: Modern Warfare 2 излезе на пазара през 2009 г. като шестото поредно заглавие от екшън поредицата на Infinity Ward и Activision. Според различните оценки, нейното създаване струва 250 млн. долара, като цели 200 млн. от тях са инвестирани в маркетинг, а печалбите не закъсняват. Само в рамките на първите 24 ч. са продадени над 4 млн. копия от играта.
В крайна сметка CoD: MW 2 се оказа изключително успешна както сред геймърите и критиците, така и от гледна точка на печалбите, оставайки в историята като едно от най-силните заглавия от поредицата.

Повече от 800 души се трудят повече от три години върху проекта, който излиза на бял свят през 2011 г. Само сценаристите, работещи над безбройните истории в MMORPG-то, са 12, а 1000 различни актьори озвучават над 4000 различни герои. Така и не се разбира колко струва тази инвестиция, но различни източници предполагат, че става въпрос за сума около 200 млн. долара.

Final Fantasy VII просто няма как да не присъства в почти всеки един списък, включващ качествени заглавия. Няма как и да бъде по друг начин, щом става въпрос за една от култовите класики, изградили основата на RPG жанра във вида познат ни днес.
През 1997 г. едва ли някой си е мислел, че е възможно да се инвестират 145 млн. долара в игра. Но Square Enix го правят за седмото заглавие от своята поредица, а крайният резултат оправдава всеки един цент. Една огромна част от бюджета на играта отива за изграждането на уникалния за онзи момент геймплей, музикално оформление и графика.

Destiny излезе през 2014 г. като шутър от първо лице, който постави играча в обувките на Guardian - пазител на последния човешки град на Земята. Това бе първото заглавие на разработчиците от Bungie след Halo и феновете го награбиха още на премиерата му. Само пет дни след пускането си на пазара, Destiny вече имаше продажби за 325 млн. долара - над два пъти повече от 140-милионния си бюджет. Крайният резултат се оказа огромен хит, а три години по-късно Bungie направиха дори по-успешно продължение.

Играта от 2018 г. бе продължение на Rise of the Tomb Raider и трето поред заглавие, след като цялата поредица бе рестартирана през 2013 г. Новото начало на историята на Лара Крофт представи различна визия на любимата ни героиня и подобрен геймплей, които се приеха добре както от геймърите, така и от критиците. До този момент Shadow of the Tomb Raider е най-високобюджетната игра от всички заглавия в поредицата, оправдавайки инвестициите от 125 млн. долара.