Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

McLaren: Британски мечти

Световният шампион Дженсън Бътън ще е в ролята на догонващ в McLaren през новия сезон Снимка: Getty images
Световният шампион Дженсън Бътън ще е в ролята на догонващ в McLaren през новия сезон

Тимът на Рон Денис и Мартин Уитмарш разполага с британския дрийм тим сред пилотите - последните двама световни шампиони Люис Хамилтън и Дженсън Бътън. Дали обаче това ще е достатъчно за титлата и през 2010 година?

В хода на тестовете МР4-25 демонстира много добра скорост, включително и в дълги серии от обиколки, където обаче още малко не достигаше на тима да е №1 в областта на постоянните резултати. Точно представянето на МР4-25 ще е ключът към бъдещите успехи на Люис и Дженсън, който вече заяви, че защитата на титлата му ще се окаже много трудна и интересна.

Изборът на двамата пилоти не би трябвало да е изненада, въпреки че пристигането на Бътън в Уокинг имаше леко драматичен ефект в края на миналата година. Мнозина сравняват тези пилоти със събирането на Ален Прост и Айртон Сена от Рон Денис в един тим преди 21 години, което донесе най-успешния период в историята на McLaren.

Със сигурност Бътън ще е в ролята на догонващ, но на тестовете Дженсън показа, че се учи бързо и определено ще е по-голям дразнител за Хамилтън в сравнение с Хейки Ковалайнен.

През 2009 McLaren се завърна от дъното на класирането в групата на победителите в рамките на половин сезон. Сега това не трябва да се повтаря - Бътън и Хамилтън трябва да започнат да се борят за челните позиции още от първия старт в Бахрейн. Дизайнът на колата напълно естествено е еволюция на този на последната версия на болида от миналата година, което е добра новина. Остава да разберем дали поведението на колата се променя по вкуса на пилотите или ще изскочат неочаквани проблеми.

Доставчикът на двигатели остава същият, макар и отношенията с Mercedes да са близо до точката на замръзване, но договорите в този случай се изпълняват стриктно. Така че в Уокинг няма от какво да се притесняват. Компанията е достатъчно голяма и развита, за да може в бъдеще да се справя и без помощта на германците.

Скандалите в последните години не се отразиха добре на McLaren - от 2007 година насам тимът трябва да отделя повече внимание на политиката, отколкото на представянето си на пистата, но това вече е минало. Личната вражда между Макс Мозли и Рон Денис също отмина, като вече и двамата не са пряко свързани с Формула 1. Със сигурност Мартин Уитмарш демонстрира, че може да работи добре с Бърни Екълстоун, не би трябвало да има проблеми и с Жан Тод.

Очаква се някои технически разработки да бъдат пробвани в колите на Force India, което ще е плюс за Бътън и Хамилтън, а ако Mercedes удържи на думата си и доставя еднакви мотори на всички тимове, с които работи, скритите в ръкава аса рязко намаляват. Британците са на път да сбъднат една голяма своя мечта - британски шампиони да печелят победи за британски тим.

 

Най-четените