Всеки един от тези десет автомобилни пилоти е поглеждал смъртта в очите или е прекарвал известно време в прегръдките й. След което, всеки един от тях успя да се върне към живота и да поеме към нови спортни успехи - в автомобилния спорт или както е в случая с Аекс Занарди и към олимпийски върхове.
Автомобилният спорт е опасен и рисковете за пилотите никога няма да изчезнат, но всички състезатели са наясно с това. И винаги са признавали, че най-трудното е да седнеш зад волана след страшната катастрофа, в която си оцелял.
Всеки един от пилотите в селекцията на списание CAR - от Ники Лауда до Марк Уебър, е успял да го направи. Включително и Дейвид Култард, който оцеля в самолетна катастрофа.
Вижте накратко техните истории...
Ники Лауда
Завръщането на Ники Лауда във Формула 1 след катастрофата му на „Нюрбургринг" е най-известната сред тези истории. През 1976 година Ники прекара 40 секунди в огъня на болида му при температура от 800 градуса и лекарите бяха готови да го отпишат, той дори получи последно причастие в болницата. Но само шест седмици и две състезания по-късно Ники се върна на „Монца", за да продължи битката за титлата срещу Джеймс Хънт. Накрая на годината я загуби само с 1 точка, но през 1977 отново беше световен шампион.
Алекс Занарди
Бившият пилот от Формула 1 Алекс Занарди загуби и двата си крака в ужасяваща катастрофа в състезание от сериите CART на „Лаузицринг", а експертите и до днес са на мнение, че е истинско чудо, че италианецът оцеля при този удар. След Алекс беше спасен, той се превърна в най-бързия човек на света с протези - кара отново болид от Формула 1, довърши обиколката си на „Лаузицринг", която не успя да направи през 2001, състезава се в световния пистов шампионат за туристически автомобили и спечели златен медал на Параолимпийските игри в Лондон през 2012.
Мика Хакинен
Спукана гума прати Мика Хакинен в предпазните стени на трасето в Аделаида, Австралия през 1995 година. Фрактура на черепа, вътрешни кръвоизливи - финландецът е щял да умре на пистата, ако лекарят на Формула 1 Сид Уоткинс не е рестартирал сърцето му и му е отворил нов отвор за въздух. Всичко това на трасето, до разбития болид на Мика. 3 месеца по-късно Хакинен беше отново зад волана и в края на 90-те спечели две световни титли за McLaren.
Мартин Брандъл
Отново в Аделаида, но през 1996 година, в първата обиколка болидът на Мартин Брандъл излетя във въздуха, преобърна се няколко пъти, а шасито му се пречупи на две. Мартин се отърва невредим и все още под напора на адреналина изтича до бокса и се метна в резервния болид, за да се върне в състезанието. Малко по-късно обаче Брандъл се удари с Педро Диниз и вече трябваше да се откаже.
Дон Гарлитс
Дон извади лош късмет, когато пред 1970 година трансмисията на неговия драгстер буквално избухна и парчетата от нея отнесоха и част от крака му. Година по-късно Гарлитс се върна на трасето, но вече с драгстер с по-различна конструкция и продължи да побеждава.
Дейвид Култард
Да оцелееш в самолетна катастрофа не е нй-добрият начин да се готвиш за състезание от Формула 1, но точно това се случи на Дейвид Култард преди Гран при на Испания през 2000 година. Самолетът му катастрофира при кацане във Франция, двамата пилоти загинаха, а Дейвид, тогавашното му гадже Хайди Вишлински и бодигардът им се отърваха с контузии. 4 дни по-късно Дейвид стартира в Барселона и въпреки напуканите ребра и другите контузии, финишира втори.
Ей Джей Фойт
Фойт прави тежка катастрофа в Ривърсайд пред 1965 докато се състезава в NASCAR, а лекарят на пистата го обявява за мъртъв. Оказва се, че е сгрешил, Фойт оцелява и кариерата му продължава, включително и с две победи в „500 мили на Индианаполис".
Джони Хърбърт
Докато е във Формула 3000 Хърбърт оцелява в страшна катастрофа, при която предната част на болида му е откъсната и Джони едва не загубва краката си. Англичанинът обаче се измъква от срещата със смъртта и на следващата година е пилот във Формула 1.
Тацио Нуволари
„Пилота, сключил договор с дявола" е оцелял в неизброимо много катастрофи, както с автомобил, така и с мотоциклет. И винаги се връщал за следващото състезание, включително и когато не е можел да ходи сам, а е трябвало да бъде носен на ръце до колата.
Марк Уебър
През 1999 година младият австралийски пилот Марк Уебър излетя с прототипа на Mercedes - CLR във въздуха по време на свободните тренировки. След това инцидентът се повтори и по време на загряващата тренировка. А в хода на самото състезание същото се случи и със съотборника му Питър Дъмбрек. Едва тогава в Mercedes признаха, че „нещо в колите не е наред".