Audi спечели 79-ото издание на „24-те часа на Льо Ман", след като единственият прототип на тима финишира пред трите коли на Peugeot - автомобилът с №2, каран от Марсел Феслер, Андре Лотерер и Беноа Трелюе опази първото си място, а другите две коли на германския отбор катастрофираха.
Маратонското състезание се превърна в истински спринт, а лидерите в надпреварата направиха последните си спирания в бокса половин час преди финала, след тях - след 23 часа и половина надбягване, Андре Лотерер беше начело в класирането със 7 секунди авнс.
В бокса на Audi сложиха нови гуми на колата на Лотерер и до финала той успя да увеличи преднината си пред преследващия го Симон Пажено, като накрая спечели с 13 секунди аванс.
Това е десета победа за Audi от 12 старта на компанията в Льо Ман.
Трите заводски прототипа на Peugeot и частният 908 HDI на Oreca заеха второ, трето и четвърто място в класирането, като най-напред са Пажено и съотборниците му Себастиен Бурде и Педро Лами.
Audi загуби другите си две коли в ужасяващи катастрофи вчера. В края на първия час от надпреварата Алън Макниш удари Ferrari-то на Антоан Белтоаз и излетя с висока скорост в зоната за сигурност на завоя Dunlop, но остана невредим при тежкия удар. По-късно, вече на тъмно катастрофира и екипажът-победител от миналата година, като зад волана беше Майк Рокенфелер. Той удари Ferrari с №71 докато се опитваше да го затвори с обиколка. Майк направи два тежки удара в мантинелата, колата на сигурността води колоната над два часа и това обърка стратегиите на всички. Подобно на Макниш, и Рокенфелер се отърва невредим.
След зазоряване, Audi отново наложи по-високо темпо, въпреки кратките превалявания, а Peugeot използва двете си изостанали коли, за да бави Лотерер и колегите му. Антъни Дейвидсън беше пилотът, който държа няколко обиколки зад себе си Беноа Трелюе, въпреки че британецът беше на 4 тура зад лидера в състезанието. След това, още по-агресивна защита демонстрира и Марк Жене, като испанецът дори се удари леко с прототипа на Audi преди да му даде път.
В клас LMP2 победата беше за екипажа на Creaves Zytek-Nissan - Карим Ойех, Том Кимбър-Смит и Оливие Ломбард. Chevrolet с Оливие Берета, Томи Милнър и Антонио Гарсия спечели с GTE Pro, а при аматьорите триумфираха Патрик Борнхаузер, Жулиен Канал и Габриеле Гардел, отново с Corvette.