Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Румънец за титлата

Флорентин Петре стартира втора състезателна кариера у нас - този път в автомобилните състезания
Флорентин Петре стартира втора състезателна кариера у нас - този път в автомобилните състезания

Гледали ли сте на футболния терен Флорентин Петре? Аз не съм, нито веднъж в двата периода, в които той игра за ЦСКА. Обаче следя с интерес развитието му в българския пистов шампионат, където този сезон той е на път към първата си титла в група А и N за двигатели с обем на двигателя до 1600 куб.см.

Румънският футболист демонстрира интерес към българския автомобилен спорт още миналата година, а приятелството с неколкократния шампион на писта и рали у нас Румен Дунев допълнително ускори процеса.

Така за новия сезон Петре се сдоби с шампионския Renault Clio S1600 на Дунев, преди това направи няколко опита в отделни състезания, но за 2010 даде заявка да се бори за титлата в групата си. А в тази група влизат автомобилите от група А (с възможности за най-много доработки за коли с валидна хомологация) и N (тези, които би трябвало да са най-близо до серийните, отново с валидна хомологация).

Началото на сериозната пистова кариера на Флорентин обаче съвпадна с проблемите му да си намери нов отбор. През миналия футболен сезон той участва в състезания, прави тестове в Румъния, всичко с това с одобрението на сънародника му, който беше треньор на ЦСКА - Йоан Андоне. След неговото напускане, нещата се промениха и Петре скоро се раздели с клуба.

На писта „Дракон", където Петре спечели последната си победа в българския пистов шампионат обаче футболните въпроси са далеч от румънеца. Боксът му е разположен точно до този на Румен Дунев, като шампионът на България редовно помага на колегата си с информация или съвет за поведението на автомобила. Същото, правят и неговите съперници на трасето - от Борис Борисов до Георги Пейчев, с когото Петре спори за титлата.

Преди старта Флорентин е спокоен, усмихнат, но все пак предстартовата треска си казва думата, движенията му са малко по-резки от нормалното. При него обаче с лекота се забелязва, че опитът, който е натрупал в спорта му помага, особено преди началото на състезанието.

Тази година, в двете състезания на „Дракон" Петре демонстрира две типични за новак слабости. В първото състезание през пролетта направи фалстарт, тръгна към първия завой, там се поколеба дали да продължи или да върне газта и да изчака колоната, което му отне част от преднината. После, заради наказанието остана втори след Георги Пейчев. Във второто състезание на пистата край пловдивското село Калояново, Флорентин стартира от първа позиция, след като беше спечелил квалификацията в събота, но първата му обиколка беше слаба и позволи на Пейчев, който тръгна една четвърти след наказание да поведе колоната в началото на надпреварата. Малко след това обаче, със силна атака на стартфиналната права Петре си върна първата позиция, която задържа до финала. И тук, както признава самият пилот, темпото му в първите обиколки не беше достатъчно добро, но след това, като се „събуди" става много бърз.

И след това, първият, който го поздрави за победата беше съперникът му Георги Пейчев, после дойде Румен Дунев, Борис Борисов и още пилоти.

„Казах на Петре, че най-вероятно няма да стартирам в следващото състезание в Бургас", заяви пред bgnrc.info Пейчев. „Което означава, че няма да съм му пречка по пътя към титлата."

Стартът в Бургас е тази седмица, така че ако сте наблизо може да гледате, със сигурност ще е интересно.

На Петре също му е интересно.

„Много ми харесват автомобилните състезания", обясни той на писта „Дракон". „Все повече се запалвам, все по-интересно ми става. В началото ми трябваше време да свикна, сега много ми се кара. Естествено, това че разполагам с най-добрия автомобил в моята група ми помага, но щях да се боря дори и с по-слаба кола. Надявам се всичко да е наред и догодина да мога да участвам и в ралита, където ще е по-трудно. Що се отнася до футбола, сега през зимата ще си търся нов отбор, надявам се да си намеря такъв, където ще изкарвам повече пари. Ако стане - добре, ако не - здраве да е."

Отзивите за прогреса на Петре зад волана стават все по-добри.

„Схваща много бързо, разбира къде са местата, където може да спечели време и къде трябва да се пази, да не сбърка", лаконично обяснява Дунев.

„Петре наистина използва все повече възможностите на автомобила, спира късно, кара плавно, гумите се натоварват добре в завоите, въобще нивото му се вдига", допълва бившият главен механик на Румен Дунев Калоян Каменов, който познава най-добре Clio-то на Петре. „На всички други в неговата група ще им става все по-трудно да го догонят. Както беше с Румен."

А както каза Петре, догодина и ралита. Защото стартовите списъци в най-авторитетния ни шампионат нещо много окъсяха и догодина няма да е лесно.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените