Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Първо наказание заради механичен допинг в историята на колоезденето

Белгийката Фемке ван ден Дрише се превърна в първия колоездач, наказан за използването на механичен допинг
По време на миналогодишната обиколка на Франция Крис Фруум, който е състезател на Скай, беше тестван за механичен допинг, но стюардите не установиха нередности.
През 2014 година велосипедистът Райдър Хешъдал падна от колелото си, а задната гума продължи да се движи с висока скорост, въпреки че нямаше никой на педалите.

Механичните електромотори могат да увеличат скоростта с не повече от 5-6 километра, но на високо състезателно ниво това оказва голямо влияние.

Международният колоездачен съюз взе решение да накаже белгийската колоездачка Фемке ван ден Дрише с 6 години лишаване от състезателни права и 20 000 швейцарски франка глоба, защото е използвала скрит електрически мотор във велосипеда си.

19-годишната тийнейджърка се издъни на Световния шампионат по колокрос, където официалните лица разкриха измамата. Това е първият случай, в който се установява използването на механичен допинг. Досегашните методи бяха предимно с демонтаж на велосипедите, но явно не са се оказали достатъчно ефективни.

За първи път през 2010 година по време на обиколката на Испания се започна с търсенето на електромотори във велосипедите. Брайън Куксън, който е президент на Международния колоездачен съюз, заяви, че проверките ще станат по-обстойни, а наказанията – по-тежки.

Фемке ван ден Дрише през сълзи каза, че не е направила нищо нередно: „Това всъщност не беше моя велосипед, а този на приятел на брат ми, с когото дойдоха да ме гледат на Световното и с когото тренирам. Тъй като беше студено, той остави колелото си до камиона и сигурно механиците са го качили в камиона“.

В спорт, който е известен с многото измами в него, главно заради употребата на забранени вещества, имаше много спекулации за използването на механичен допинг, но това е първият случай, в който някаква нередност е установена и състезателят е получил наказание.

В шосейното колоездене, което е изпълнено с допинг скандали, също има големи подозрения за използването на електромотори във велосипедите, които могат да бъдат скрити в рамката на колелото или в тръбата на седалката. На този етап обаче нищо не е намерено.

В галерията може да видите малко повече за опита на колоезденето с механичен допинг и какво всъщност представляват електромоторите в колелата.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените