Virgin стана третият отбор във Формула 1, който този сезон се разделя с техническия си директор - Ник Уирт плати цената за разочароващото начало на сезона за опашкаря.
През зимата от тима обявиха, че целта им през 2011 ще е да се борят за място във втората част на квалификациите във всяко едно състезание, но за първите шест състезания тази година Тимо Глок и Жером Д'Амброзио не са успели да стигнат по-напред от десета стартова редица на решетката.
В резултат на това Уирт вече не е технически директор на тима, а компанията му Wirth Research няма да работи по колата на тима.
Бившият директор по инженерните въпроси в Renault Пат Саймъндс, който беше изгонен от Формула 1 заедно с Флавио Бриаторе, вече е консултант на тима, а се очаква да запази тази си позиция и за създаването и развитието на болида на отбора за 2012.
През ноември 2010 основен акционер във Virgin стана руската компания за производство на спортни автомобили Маруся, което на практика спаси участието на тима във Формула 1.
Предполага се, че недоволството на руснаците е в основата на раздялата с Уирт. При влизането си в тима от Маруся обявиха, че искат през 2014, когато ще се проведе Гран при на Русия в Сочи, Virgin да се пребори за място на подиума.