Nike направи от Леброн новия Майкъл Джордан

Леброн Джеймс е новият Майкъл Джордан

Не като успехи на игрището на НБА, а като разпознаваемото маркетингово лице (а след време и глас) на компания номер едно в спорта - Nike.

В понеделник Леброн подписа доживотен договор с концерна, след като от 12 години е рекламно лице за баскетболна екипировка и аксесоари.

За този период фирмата е продала над 410 милиона чифта маратонки и спортни обувки от сериата с малката "Леброн Джеймс".

Новият контракт не засяга само баскетбола.

Според Bloomberg той ще е на стойност около 450 милиона долара само за времето, в което Крал Джеймс играе.

Очаква се това да са поне още 6-7 сезона, тъй като Леброн ще навърши 31 години след няколко дни.

При настоящо състояние около 500 милиона долара на мегазвездата, нищо чудно Джеймс да е милиардер още преди да окачи кецовете на пирона.

Какви са сходствата с Джордан?

Майкъл направи стотици милиони от мегасделките си с Nike, докато пълнеше кошовете на съперниците в НБА.

Но след като се отказа преподписа безсрочно за продължаване на сътрудничеството в марката Nike Jordan и от 2015-а официално е милиардер.

Маратонките и облеклата с неговия бранд се продават много по-добре днес, когато отдавна Въздушния е в костюм, а не по екип.

Според прогнозите в САЩ, след края на кариерата на Леброн, той ще стане лице и говорител на компанията.

Ще е промоутър на големи спортни събития, нищо чудно да е представител на компанията в НБА или някакъв пост, който да му дава право да е "на първа линия".

Това не е случаен избор.

Харизматичен и разпознаваем, асът вече участва в политически и социални кампании, събира по 20 000 на речите си в подкрепа на Барак Обама в предизборните битки на Щатите и други.

С две думи - не е само баскетболен идол.

Звездата на Кливланд продължава да е в топ 3 на най-добре продаваните маркетингово лица в спорта в момемта, като се бори за позиция там с Лео Меси, Кристиано Роналдо и Роджър Федерер.

Трима от четиримата са в прегръдките на Nike, като само Меси е при конкуренцията - Adidas.

Договорът на Леброн означава, че най-скъпите два контракта в историята на спортната реклама - на Кевин Дюрант (300 милиона за 10 години с Nike) и Рори Макилрой (240 милиона долара за 10 години със същата компания) отиват в историята.

Краля на баскетболното игрище е крал и на маркетинга.

И гони там човека, който е считан за №1 в отборните спортове (а може би и не само) в историята въобще.

Новините

Най-четените