Първият брой на Playboy след смъртта на Хю Хефнър идва с изненадващ избор - ноемврийското издание на еротичното списание, което отдава чест на покойния си създател, ще включи транссексуален модел за "плеймейт".
Френският модел Инес Рау е на 26 години, а централната фотосесия на списанието ще включва именно нейното голо й тяло. Корицата на броя този път е запазена за черно-бял портрет в профил на Хю Хефнър, който почина на 28 септември на 91-годишна възраст.
Това не е първият случай, в който Рау попада между кориците на списанието. В броя от 2014 г. тя позира в еротични снимки, но никога досега не е била "плеймейт", или момиче на месеца в Playboy.
"Живеех много дълго време, без да казвам, че съм транссексуална. Имала съм много партньори, и почти забравих за това. Страхувах се, че никога няма да мога да си намеря приятел и че всички ще гледат на мен като на странно същество. Но в един момент си казах: "Виж, трябва да бъдеш това, което си. Спасението е да казваш истината за себе си - независимо дали става дума за пол, сексуалност, или нещо друго", казва Инес Рау в официално съобщение, с което беше анонсиран новия брой.
Инес Рау е родена като момче в семейство на имигранти от Северна Африка във Франция. Впоследствие преминава през операция за промяна на пола и става фотомодел. В момента живее в Ню Йорк, като Instagram-профила й има над 250 000 последователи.
Макар че Рау ще бъде първата транссексуална плеймейтка в историята на еротичното издание, има още един модел, преминал през промяна на пола, снимал се за Playboy - някогашното момиче на Бонд - Каролайн Коси.
Рау се надява, че популярността й ще помогне за дебата по редица въпроси - от правата на LGBTQ-общността до борбата с климатичните промени.
"Винаги съм си знаела, още когато бях малко дете в стаята в гетото, че в бъдещето ме очаква красива съдба. Не знам как да го обясня. Един малък глас ми казва: "Ще видиш. Бъди търпелива", казва още Инес Рау.
Главният креативен директор на Playboy Купър Хефнър, син на покойния издател, казва, че изборът на Рау за плеймейт говори сам по себе си за философията на бранда.
"Това е правилен избор. Намираме се в момент, в който ролите на половете се променят", казва още Хефнър пред NYT.
Въпреки увереността му в смелото решение, реакцията от феновете на списанието в социалните мрежи не беше еднозначна. Доста от коментаторите оценяват красотата на Рау, но други обвиняват списанието в това, че използват модела само за маркетингова "кукичка", както и че налагат определена политика върху читателите си по силов начин.