Удостоената с многобройни награди сценаристка Иса Мазеи не е била посрещната особено приветливо в кинобранша.
"Работила съм в търговията, в технологичния бранш, в порното и никога не съм била толкова обект на сексуален тормоз, колкото когато се опитвах да продам този филм в Холивуд", споделя тя.
Мазеи, бивш уебкам модел, е автор на един от най-горещите хорър филми от фестивалната селекция тази година.
Cam, който дебютира по Netflix по-късно този месец, отвежда аудиторията в параноята и страданията от живота на интернет звездите.
Нейният успех в създаването на убедителна, но същевременно ужасяваща онлайн аутиутопия е базиран на реалните страхове на Мазеи, включително риска да бъде тормозена, с разкрита самоличност или пребита. Тя получи наградата за най-добър сценарий на Fantasia Festival, където Cam спечели и награда за най-добър първи пълнометражен филм.
Много преди медийния и фестивалния шум, Мазеи се е налагало да изтърпява противното поведение на кинопродуценти, които са вярвали, че могат да я тормозят и унижават заради предишната й кариера като секструженичка.
Много от тях са искали тя да споделя подробности от предишния си живот, някои са твърдяли, че тя е посочена като сценарист само като трик, който да помогне при предлагането на филма, а един собственик на холивудска агенция стигнал дотам да напише алтернативен край на полу-биографичния филм, който включва него и Мазеи, добавени в сценария.
"Общо взето беше еротичен фен-фикшън на мен и него", казва Мазеи. "А той беше доста влиятелна фигура".
Тя тогава е била 25-годишна.
Реакцията спрямо Мазеи в бранша е засилила решимостта й да създаде филм със силни женски герои. Главната героиня е Алис (Мадлин Брюър от от "Оранжевото е новото черно" и "Историята на прислужницата"), уебкам модел, която печели много пари и се издига в йерархията на порносайт, наречен Free Girls Live.
Със стотици мъже, готови да угодят на капризите й онлайн, Алис се чувства сякаш контролира нещата. Тя е тази, която им казва какво ще направи, не обратното. Телефонът й постоянно вибрира от комплименти, тя е затрупана от подаръци и пари в брой и новият й апартамент се пълни със скъпа мека мебел.
Скоро откриваме, че фасадата на контрол бързо изчезва онлайн. Превключването между екранния изглед на нейната камера и реалността на Алис, полагаща всички усилия да угоди на аудиторията, придобиваме усещането за тънката граница между реалния живот и версията на образа ви, който се показва в Интернет.
В първите по-продължителни кадри на уебкам сесия на Алис виждаме плащащите членове на аудиторията да гласуват какво да използва тя за пенетриране - от миниатюрен вибратор до огромно дилдо. Анонимен потребител предлага тя да използва нож и внезапно попадаме в страшната част от Интернет: "Искам да разрежа твоята вагина. Искам да кървиш", казва той. "Хайде, самоубий се."
Анонимните крещят и я насърчават, докато Алис взема нож в ръка. Броят зрители, бакшишите и общото й класиране, които постоянно се следят отстрани на екрана, нарастват.
Колкото по-екстремно е поведението й, толкова повече внимание печели.
Надпреварата към екстремните изяви е нещо, което самата Мазеи е изпитала в онлайн кариерата си. "Печелех най-много пари и имах най-много зрители, когато правех BDSM шоута", казва тя. "Колкото по-екстремни неща правиш, толкова повече придобиваш репутацията на ‘о, тя е луда', толкова повече хора искат да дойдат и да видят това зрелище."
Това е изкушение, познато на всички създатели на уеб съдържание, от отделни потребители в социалните медии до рекламодатели и масмедии, чак до президента на САЩ.
Мазеи казва: "Филмът би могъл със същия успех да бъде за YouTube звезда или Instagram знаменитост или Twitch стриймър. Но той е за камгърл, защото донякъде това е най-крайната точка, до която можеш да стигнеш в това себеизразяване на дигиталната идентичност".
Точно когато класирането на Алис най-после е на ръба на заветната челна десятка на сайта насред ожесточена конкуренция от други уебкам модели, тя губи контрола над идентичността си. Отнет й е достъпът до нейния акаунт и тя е принудена безпомощно да гледа с ужас как мистериозна двойничка продължава уебкам шоутата под нейно име.
Тази нова нейна версия нарушава правилата, които тя е определила, но извежда нейното онлайн присъствие до още по-големи висоти.
Когато тя моли полицията да помогне при откриването на тази свръхестествена самозванка, полицай я съветва, ако не иска да вижда такива неща, да не влиза в Интернет.
Неговите думи са базирани на реален опит на приятелка на Мазеи, която е получила същия отговор от полицаи, след като самоличността й е била разкрита и тя редовно е ставала обект на полицейски хайки. Докато животът на Алис изпада в дълбините на кошмарите на екрана, конкурентка подмята: "Добре дошла в интернет".
"Това са рисковете, които всички поемаме, когато се съгласяваме да бъдем онлайн", казва Мазеи. "Губим личното си пространство, но всички поемаме този риск, за да можем да участваме в това великолепно нещо, което сме създали, и някак просто сме го приели много безгрижно".
Cam ще ви помогне да изгубите това безгрижие.
Сега 27-годишна, Мазеи излъчва увереността на кинозвезда, докато присъства на Лондонския кинофестивал, за да промотира дебютния си филм. Тя иска хората да преосмислят отношението си към секструженичките.
Иса Мазеи
Когато майката на Алис най-после научава как дъщеря й изкарва толкова впечатляващи доходи, тя първоначално е шокирана, но скоро се опитва да предложи подкрепа. "Разбирам идеята за женската сила в това", казва й тя.
Мазеи избухва в смях. "Съществува идеята, че секструженичките трябва да са или жертви, или силни фигури. Те не могат просто да имат работа. Не гледаме сервитьорите с думите: ‘О, ти сигурно се чувстваш силен от това, че разнасяш чиниите на хората?'."
Сценаристката, която е израснала в Боулдър, Колорадо, смята, че медиите погрешно разбират мотивацията на милиони американски секструженички. "Винаги има две крайности: или е супер бляскаво, или е супер съмнително и долнопробно. В реалния живот секстружениците са нормални, професионални, интелигентни хора".
Нейната перспектива като бивша секструженичка е изключително рядка в средата на киносценаристите, но за съжаление е и доста рядко жени да пишат сценарии за хорър филми. Мазеи коментира, че това е очевидно от нещата, които виждате на екрана.
"Много ме дразни в хоръра, че все още там цари клишето на глупавата жена. Тя чува шум в мазето. Не познавам нито една жена, която би слязла в мазето - просто не го правим, достатъчно умни сме", обяснява тя. "Много важно за мен беше да имам героиня, която не взема глупави решения, но все пак филмът трябваше да е плашещ и да показва, че това може да се случи".
И тя е успяла.
Случващото се с Алис в Cam е ужасно и не е спойлър да кажем, че реакцията й е смела и изключително интелигентна. Филмът е напрегнат, особено в сцените, когато Алис, играна изключително убедително от Брюър, се опитва да си върне контрола над идентичността по всякакви възможни начини.
"Мъжете могат да правят успешни филми за жени", казва Мазеи. "Просто се получава, като дадеш малко контрол и слушаш жените."
Нейният партньор в създаването на този филм е бившето й гимназиално гадже Даниъл Голдхейбър. Техният първи съвместен проект, Art of a Slow Death, е бил реализиран, когато са били на около 16 години. Той е бил посветен на мъж, умиращ от инсомния. "Беше много мрачен", казва Мазеи. "Харесваха ни мрачните теми".
Съдейки по следващия им филм, няма признаци идеите й да са станали по-позитивни или лекомислени. Той ще е отново хорър с главна женска роля, този път фокусиращ се върху серийна убийца. "Донякъде също е автобиографичен", казва Мазеи. "Но по-скоро в символичен смисъл - естествено, не съм убивала никого".