Датският радиоводещ Асгер Юл взема велосипедна помпа от плота на студиото си в Копенхаген. Хваща здраво желязната помпа в ръка и бързо удря с нея по главата 9-седмичен заек на име Алън. После Юл следва препоръчителните инструкции за убиване на заек с цел консумация - и му извива врата с парцал. Животното умира в ефир.
След това предаване на 25 май Юл получава многобройни ръчно подписани заплашителни писма, имейли, туитове и Facebook съобщения от цял свят.
Един човек му пише на немски: "... Пожелавам ти най-тежките възможни заболявания и бавна, мъчителна смърт..."
Друг заявява: "Ти си най-ужасният човек на този свят, тук в Холандия много хора те мразят и се надявам да пукнеш скоро."
До момента над 34 000 души са подписали петиция за уволнението на Юл, а датската полиция разследва заплахи за убийство срещу него и децата му.
Какво обаче може да каже той за действията си и реакциите, които те са предизвикали?
"Искахме да разкрием двуличието на хората по отношение на животните," коментира той. "Или приемаме и заставаме зад факта, че убиваме и ядем животни, или приемаме последиците от това, което изпитваме като чувства, и ставаме вегетарианци."
Когато историята за убития в ефир заек започва да се разпространява скоростно в социалните медии, прочутият комик и борец за правата на животните Рики Джървейс туитва: "Току-що пребих до смърт датски диджей с велосипедна помпа, за да покажа колко ужасно нещо е убийството."
"Някои слагат знак за равенство между хората и животните," коментира Юл. "Но това би означавало, че човек има право да заколи други хора и да ги продава в супермаркета. Или това, или трябва да стане вегетарианец. Ако човек принадлежи към някоя от тези крайни позиции, смятам, че трябва да има еднакво зачитане към животните и хората."
Запитан защо е било нужно да жертва заека, за да докаже тезата си, Юл казва, че не е искал да се преструва в ефир, че не би могъл по друг начин да покаже действителността на слушателите си, както и че не би предизвикал толкова силна реакция, ако просто беше говорил.
Той допълва, че животното не е страдало, тъй като преди да го убие, се е консултирал с ветеринари, а самият заек не е бил изхвърлен, а е сготвен на рагу.
Това според него напълно доказва тезат му.
"Ако не бяхме изяли заека този ден, щяхме да отидем до магазина и да си купим стекове," казва той. "Все така индиректно щяхме да убием животно, като просто го консумираме. Когато ядете месо, животно умира - искахме да изправим слушателите пред тази реалност."
Той казва, че аудиторията му е можела да изключи радиото, ако не е искала да слуша как се убива заек.
"От гледна точка на заека, няма разлика дали той умира в радиостудио, или в природата," аргументира се Юл.
Дали обаче смъртта на заека е променила отношението на хората с животните? Юл твърди, че не е напълно сигурен.
"Наистина, не знам дали хората са станали вегетарианци, активисти за правата на животните, или са започнали да консумират месо заради тази случка," коментира той. "Просто искам хората да се замислят за света, в който живеят. Не ме вълнува толкова до какви изводи ще стигнат."
Въпреки всичкия гняв, той не съжалява, че е отнел живота на заека.
"В един момент се замислих дали не е опасно, защото получих изключително много заплахи за живота ми", казва той. "Ако някой се опита да изпълни заканата си, не мисля, че щеше да си е заслужавало."
Убийството на заека от Юл не е първият му опит за провокация, и той не винаги се е концентрирал върху правата на животните.
През юни миналата година носеше тениска "Свобода за Тибет" пред Лю Юншан, един от лидерите на Китайската комунистическа партия, при откриването на китайски културен център в Копенхаген. Около два месеца по-късно, Юл сложи кипа и ходи по улиците в Копенхаген, за да докаже тезата си за антисемитизма. Никога обаче досега той не е бил обект на толкова голямо внимание.
"За около седмица бях по-мразен от Абу Бакр ал-Багдади от "Ислямска държава"," отбелязва Юл.
Юл не е и първият датчанин, привлякъл международното внимание с убийството на животно.
През февруари миналата година, научният директор на датски зоопарк получи безброй имейли със заплахи за убийство, след като реши, че зоопаркът трябва да убие и да направи публична дисекция на жираф на име Мариус заради европейските закони, забраняващи близкородственото размножаване.
Месец по-късно в същия зоопарк решиха да убият четири здрави лъва, за да подновят резервите си от животни за разплод.
Юл казва, че не е се е вдъхновявал за убийството на заека от другите случаи. Той обаче смята, че интересът на света към постъпката му е свързан с имиджа на Дания.
"Хората харесват мита за малката приказна държава, най-щастливата страна в света; тя обаче се оказва пълна с варвари, които се отнасят жестоко с животните," отговаря той саркастично. "Това е добър медиен сюжет."
Какви сме лицемери значи. Включвам и себе си, защото не мога да убия пухкаво зайче, но квръвожадно ще глозгам кокалите му. Пържолите и джоланите не са расли по дърветата, а в някоя тъмна касапница са прерязали гърлото на животното, или са му разбили черепа с чук, или първо са му пуснали ток. Човекът е убил заек и го е изял. Някои от възмутените му слушатели не биха го направили, но нагъват гъши дроб, който за да е мазничък и вкусен, на бедното животно са му навирали метална фуния в гърлото, за да го тъпчат насила с фураж. Хората сме големи животни, всъщност сме по-зле от тях, защото животните убиват само за да се нахранят, а ние - за да се угояваме или в най-лошия случай за удоволстие.
Hohoho!!!... danske idioter... Кой не е живял сред тех, той и не мое си го представи. Русоляв, сексуално фрустриран олигофрен, който търси начин да е hip и над останалите русоляви фрустрати без елементарна обща култура. Та дотам!
В убиването и особено в самоубиването е добре да става бързо,ако може не много болезнено и непременно да е успешно от първия път. При самоубиването чрез пробождане в сърцето, инструкцията е следната- Прецелете се точно под лявата си гръд и забийте ножа. Някои жени трябва да внимават да не наранят лявото си коляно.
Целта на занятието е била просто реклама на съответния радиоводещ. А че западняците наистина са изперкали на тема права на животните, това е така.И до ден днешен помня как разказвах на англичанин за българския обичай да се коли прасе на Коледа и агне на Гергьовден. Онзи пребледня, прежълтя и накрая отрони, че не е хуманно. А в същото време неговата държава блокираше правата на човешки същества, граждани на ЕС, да работят легално в неговата държава, обричайки ги на нелегална, ниско платена работа с мизерни условия за живот. Както Кени сподели по-надолу, когато един заек, прасе или агънце бъде заколено или с разбита глава, всички почват да пищят, реват и кълнат. Когато хиляди хора бъдат обречени на начин на живот като втора ръка хора ( подгонени от кредити и немотия, но това е друга тема), същите милозливи хора, плачещи за участта на един заек, се обръщат и демонизират хората, търсещи препитание там. П.С. След толкова шум за един заек, надявам се поне да е бил вкусен.