Музикалната платформа Spotify изненада потребителите с нови правила за сигурност, които й разрешават достъп до снимки и лична информация в преносимите им устройства. Редица технологични сайтове критикуваха остро промяната, която поставя меломаните пред свършен факт и дава на Spotify изключително много информация за тях.
Spotify защити разхлабената поверителност, тъй като събира данни за новата услуга Running - специален музикален режим за тичане, който подбира песните така, че ритъмът им да съвпада с вашето темпо на движение.
За целта платформата ще изземва и сензорни данни, за да определи дали бягате, ходите или лежите.
Не е ясно обаче защо Spotify иска достъп до GPS координатите на потребителите - някои твърдят, че ще бъдат разработвани „локални" плейлисти.
Учудващо е също защо Spotify ще може да рови в снимките и видеоклиповете във вашия телефон или таблет.
Платформата възнамерява да позволи на потребителите да качват профилни снимки, но иска да ги верифицира с изображенията в телефоните им, за да е сигурна, че са истински.
Това бе обяснено като част от защитата на поверителността, гарантирана от компанията, и дългосрочната й визия за създаване на персонализиран продукт за нуждите на всеки. Тук идва и друга новост - синхронизиране на акаунтите с другите социални мрежи.
Специалистите се опасяват повече как Spotify се отнася към тази лична информация и дали я споделя със своите търговски партньори.
След като на пазара вече има сериозна конкуренция, особено в лицето на YouTube и Apple Music, Spotify се опитва да разнообрази екстрите за меломаните, като дори предвижда видеообмен с високо качество и собствена видео продукция.
Попаднала под ударите на големи звезди като Тейлър Суифт, Том Йорк и Иги Поп заради ниските хонорари, Spotify е изправен пред все по-голям натиск да задържи лидерските си позиции.
Дали обаче това трябва да стана за сметка на личната поверителност на потребителите?
just to be clear #spotify wants $10/month AND to track your #gps data and more? https://t.co/z5e9ndJB36
— Daniel Smith (@javajoint) August 21, 2015
Засега новите правила важат за територията на Великобритания и не е ясно кога ще бъдат приложени към американските потребители на стрийминг лидера, който в момента има над 60 милиона абоната в цял свят (15 милиона от тях използват платената версия).