Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Рекламата, която развали вкуса на Пиърс Броснан

Пиърс Броснан се оказа замесен в сериозен скандал заради участието си в рекламна кампания в Индия. Бившият Агент 007 беше принуден да даде обяснения пред здравните власти в Делхи защо промотира смес за дъвчене, която нарушава законовата забрана за реклама на тютюневи изделия.

Всичко започва преди около 18 месеца, когато Броснан дава съгласие да участва в телевизионни и вестникарски реклами за компанията "Ashok & Co", която го уверява, че продуктът й е освежител за уста / избелващо вещество за зъби.

Впоследствие ирландският актьор разбира, че лицето му рекламира съвсем различен продукт под бранда "Pan Bahar". Въпреки че кутийката, която Броснан държи, представлява безвреден освежител, върху нея е изписано "Heritage Pan Masala".

Пан масала е микс за дъвчене в различни разновидности с тютюн, натрошен бетелов орех, лайм, карамфил и други подправки. Сместа води до силно пристрастяване и може да причини рак в устната кухина или гърлото при продължителна употреба.

Рекламата на тютюневи продукти в Индия е изрично забранена, а в някои индийски щати съществува и забрана за рекламирането на пан масала.

Индийските власти обвиняват "Pan Bahar" в т.нар. сурогатна реклама - практика на алкохолни или тютюневи брандове да заобикалят регулациите, като споменават името или показват логото на основния си продукт в спотове, които рекламират съвсем различни стоки. Така изображението на забранените продукти стои видимо пред очите на зрителя.

Например, един от клиповете с участието на Броснан завършва с показването на кутийката за освежителя за уста редом до Pan Bahar Crystal - най-скъпият продукт на бранда, който действително съдържа тютюн.

Остава под въпрос защо представителите на Броснан не са направили предварително проучване на компанията, от което щяха да разберат, че се ангажират с имиджа на проблематичен рекламодател.

Още през 2016 г. когато избухва вълна от недоволство срещу Пиърс Броснан, актьорът настоява рекламите с лицето му да бъдат свалени. Компанията обаче продължава да разпространява промоционалните си материали по телевизиите и пресата в Индия до ден днешен, съобщава BBC.

В резултат на разследването срещу "Pan Bahar", Броснан е дал писмени обяснения до индийските власти, в които твърди, че е бил измамен от рекламодателите, които не са разкрили потенциалните вредни свойства на продукта си в договора за реклама.

Той посочва още, че споразумението му с компанията е прекратено и че е готов да окаже помощ и съдействие на здравните служби в противодействието срещу подобни промоционални кампании.

64-годишният актьор изрази съжалението си за замесването в нерегламентирана реклама още преди месеци, като даде пример с личните си загуби вследствие на борбата с рака.

"Ракът отне живота на първата ми съпруга, дъщеря ми и множество приятели, затова съм напълно отдаден на подкрепата за здравните грижи и изследователските програми, които подобряват човешкото здраве и облекчават страданието на пациентите", пише той.

Съпругата му Касандра Харис почина през 1990 г. от рак на яйчниците - диагноза, която през 2013 г. доведе до смъртта на доведената му дъщеря Шарлът.

"Pan Bahar" отричат да са манипулирали Броснан и подчертават, че конкретният продукт от рекламата не съдържа тютюн.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените