Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Китай и Google пак ще правят бизнес заедно

Китай и Google пак ще правят бизнес заедно Снимка: BGNES

Компромис в името на бизнеса постигнаха най-развиващият се пазар Китай и американската компания Google. Напрежението между Пекин и световната търсачка беше заради цензурата на базирания в Китай сайт google.cn, което от началото на 2010 г. влоши отношенията с държавата, където има най-голям брой потребители на интернет.

Китай поднови интернет лиценза на Google, след като компанията затвори своята търсачка в най-големият интернет пазар в света, съобщи "Уолстрийт джърнъл".
Лицензът позволява на Google да работи в Китай до 2012 г. Ерик Шмид, изпълнителен директор на търсачката, изрази задоволство от постигнатия резултат.

В компенсация Google е спрялa автоматичното пренасочване на потребителите на китайската си търсачка към нецензурирани резултати на услугата си за китайско търсене, която измести в Хонконг.

Google обяви, че ще направи това още миналата седмица, след като китайските власти обявиха, че няма да подновят лиценза на компанията, ако тази практика продължи.

Вместо това потребителите ще бъдат насочвани към "начална страница", която след това ще ги пренасочва към хонконгския сайт.

Компанията започна това пренасочване през март, с което на практика преустанови дейността си в континентален Китай, след като преговорите в шумния спор стигнаха до задънена улица.

Сега сайтът Google.cn започва да предоставя минимални услуги - от слушане на музика до превод на песни. Ако лицензът й не беше подновен, тя щеше да загуби и този бизнес.

Препирнята започна след като в началото на 2010 г. Google призоваха Китай да прекрати цензурирането на резултатите от търсенето на китайския им сайт Google.cn, изисквано от китайските закони. Те се позоваха на нарасналите ограничения върху свободата в Интернет и поредица от опити за хакване на системите им от Китай.

Чуждестранните фирми по принцип твърде рядко си позволяват да оспорват публично политиката на Китай.

Ако това положение беше продължило, Google рискуваше да загуби лиценза и съответно достъпа до най-обещаващия пазар в света. Днес в Китай има 400 милиона интернет потребители, но проникването е все още много слабо, едва 25% в сравнение със 70-80% в Япония и Южна Корея.

 

Най-четените