Дженсън Бътън спечели третата си победа през 2011 година в Гран при на Япония, а Себастиан Фетел стана най-младият двукратен световен шампион в историята на Формула 1.
Успехът на Дженсън на „Сузука" е първата му победа като пилот на McLaren в изцяло сухо състезание, а заедно с него на подиума се качиха Фернандо Алонсо и Себастиан Фетел.
Германецът искаше да спечели втората си титла с победа и още на старта отби първата сериозна атака на Бътън, като британецът беше принуден да стъпи в тревата, което позволи на тръгналия трети Люис Хамилтън да го изпревари на влизането в първия завой. Инцидентът се размина без наказания, а Хамилтън изкара на второто място до 7-ата обиколка, когато беше принуден да спре по-рано в бокса заради спукана задна дясна гума. Това смъкна Люис на 4-о място, точно зад Алонсо, който успя да изпревари съотборника си Фелипе Маса още в началото.
Бътън успя да запази в по-добра форма гумите си преди първите спирания в бокса и дори успя да се доближи до водача Фетел. Себ спря за нови гуми една обиколка по-рано от Дженсън, но при вторите смени на гуми - в обиколки 19 и 20 за Бътън и Фетел, Дженсън излече начело.
Малко след това пред колоната излезе кола на сигурността - заради един от дефлекторите на колата на Хамилтън, който се откърти при удара с Маса, на спирането за шикана в битката им за 4-ото място. При жълтите флагове Бътън се беше измъкнал напред, а Фетел се озова в трафик и в 33 обиколка спря за последния си комплект гуми - вече средно твърди.
Бътън изкара с три обиколки повече на пистата и успя да увеличи аванса си, а Алонсо също кара една обиколка повече, което му позволи при смяната на гуми също да се върне пред Фетел.
Себ пробва няколко атаки срещу Алонсо за второто място, но от бокса на Red Bull го предупредиха да не поема излишни рискове. Фернандо от своя страна се опита да догони Бътън, но водачът увеличи темпото, когато видя, че испанецът го застига.
Марк Уебър успя да прескочи Маса и Хамилтън с изтеглен напред втори питстоп и това му осигури четвъртото място място на финала. Хамилтън беше изпреварен от Маса при спиранията в бокса, точно след удара им, но в 37 обиколка отново атакува Фелипе и успя да го изпревари на влизането в първия завой.
Михаел Шумахер се класира шести, като направи много дълга серия от обиколки преди третото си спиране в бокса, но преди това записа няколко обиколки начело на колоната - за първи път, откакто се върна във Ф1. Стратегията на Михаел му позволи да се пребори с Маса за шестото място на финала.
Стратегиите само с две спирания в бокса помогнаха на Серхио Перес и Виталий Петров да прогресират в класирането и те завършиха осми и девети, а последната точка взе Нико Розберг, който стартира предпоследен.
Любимецът на местната публика Камуи Кобаяши остана едва 13-и на финала, тъй като направи лош старт и през цялото състезание трябваше да се бори с по-бавните коли, които се оказаха пред него, а накрая пред него завършиха и двамата пилоти на Force India.
Единственият отпаднал се оказа Себастиен Буеми, чиято предна дясна гума се изхлузи от джантата и той беше принуден да се откаже от надпреварата.