Офроуд програмата за деня включва две препятствия: изкачване и слизане от хълм и спускане по не-знам-колко-но-много-градусов наклон
Малко преди Железница небето буквално се отваря и върху асфалта се изливат някакви безумни количества вода, които превръщат шофирането в аквапланинг, а чистачките работят толкова усърдно, че ми идва да им хвърля стотинки за добре свършената работа.
Основната цел на xDrive е да осигурява сигурност на шофьора при лед, сняг, мокра настилка, пясък и красивите, но хлъзгави нападали листа през есента.
При равномерно движение xDrive подава 40 % от мощността към предната ос и 60 % - към задната.
При промяна на движението вследствие на различни фактори, посредством сензори, системата насочва мощността към онази ос, която има по-добро сцепление с пътната настилка.
xDrive контролира колата, когато при висока скорост се появи опасност от недозавиване или презавиване.
Сигурността е абсолютно значима за всеки автомобил, но тя не изчерпва всичко, което по-претенциозните шофьори изискват от него.
Когато на ден втори от тест-драйва на xDrive слънцето се протяга над връх Вихрен, а Банско още дреме мързеливо в сутрешното си безхаберие, десетина лъснати от дъжда BMW-та в различни цветове потеглят в стройна колона в посока Добринище
Hill Descent Control е система, която позволява офроуд преживявания, работи индивидуално на всяко едно колело и при скорост над 60км/ч се деактивира автоматично.