Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Автошоуто в Женева и виртуален поглед към 9 от най-интересните коли

Какво щеше да е любопитно да видим на живо тази година: Снимка: BMW.co.uk
Какво щеше да е любопитно да видим на живо тази година:

 BMW Concept i4 

Отзивите за този концептуален електромобил на BMW са противоречиви, особено заради тази масивна бъбрековидна предна решетка. Посланието на баварците обаче е едно - можем да правим каквото си поискаме и пак ще ви е любопитно какъв е крайният продукт, особено щом не е с двигател с вътрешно горене. 

Скици на Concept i4 бяха публикувани из интернет още през януари, но колата трябваше да направи бляскавия си дебют в Женева. Тя може да се изфука с 530 конски сили и ускорение от 0 до 100 км/ час за под 4 секунди. Скоростомерът е разграфен до 200 км/час. В купето на това BMW почти няма физически бутони, а по-голямата част от функциите се контролират от инфотейнмънта. 

Компанията планира малко по-опростена версия на i4 да влезе в серийно производство през следващата година. Снимка: BMW.co.uk
BMW Concept i4

Отзивите за този концептуален електромобил на BMW са противоречиви, особено заради тази масивна бъбрековидна предна решетка. Посланието на баварците обаче е едно - можем да правим каквото си поискаме и пак ще ви е любопитно какъв е крайният продукт, особено щом не е с двигател с вътрешно горене.

Скици на Concept i4 бяха публикувани из интернет още през януари, но колата трябваше да направи бляскавия си дебют в Женева. Тя може да се изфука с 530 конски сили и ускорение от 0 до 100 км/ час за под 4 секунди. Скоростомерът е разграфен до 200 км/час. В купето на това BMW почти няма физически бутони, а по-голямата част от функциите се контролират от инфотейнмънта.

Компанията планира малко по-опростена версия на i4 да влезе в серийно производство през следващата година.

 Aston Martin Speedster 

Този Aston Martin струва над 950 хил. долара и е планиран да се произведе в лимитиран брой автомобили - от него ще бъдат направени точно 88 бройки. А това всъщност не е просто обикновен кабриолет - колата всъщност няма никакъв покрив или предпазни стъкла около седалките. 

12-цилиндровият двигател е със 700 конски сили и може да вдигне от 0 до 100 км/час за 3,5 секунди. Максималната скорост, която Speedster развива, е 300 км/час, а облият нисък профил е предвиден да напомня на старите състезателни коли и по-точно на Aston Martin DBR1, който е печелил състезанието на Льо Ман. 

Доставките на колата трябва да започнат в началото на следващата година, макар че по-голямата част от бройките вече са поръчани и заплатени. Снимка: AstonMartin.com
Aston Martin Speedster

Този Aston Martin струва над 950 хил. долара и е планиран да се произведе в лимитиран брой автомобили - от него ще бъдат направени точно 88 бройки. А това всъщност не е просто обикновен кабриолет - колата всъщност няма никакъв покрив или предпазни стъкла около седалките.

12-цилиндровият двигател е със 700 конски сили и може да вдигне от 0 до 100 км/час за 3,5 секунди. Максималната скорост, която Speedster развива, е 300 км/час, а облият нисък профил е предвиден да напомня на старите състезателни коли и по-точно на Aston Martin DBR1, който е печелил състезанието на Льо Ман.

Доставките на колата трябва да започнат в началото на следващата година, макар че по-голямата част от бройките вече са поръчани и заплатени.

 Bentley Mulliner Bacalar 

Всичко в тази кола трябва да крещи за лукс - от златистия цвят, през характерната за Bentley агресивна предна решетка до интериорът от черна кожа със златисти шевове. Дървото, което е използвано за предното табло, е на над 5000 години. Bacalar е сред най-ексклузивните и скъпи автомобили, които ще се появят на пазара през следващите 12-13 месеца.

От него ще бъдат произведени едва 12 бройки, всяка от които ще струва по 1,9 млн. долара. Bacalar има 650 конски сили и 12-цилиндров двигател, който не се затруднява да вдигне до 320 км/час. Въпреки че тези показатели са живият кошмар за хора като Грета Тунберг, от Bentley казват, че колата е изработена с мисъл за природата.

Жълтата боя например е пигментирана с пепел от оризови обвивки, 5000-годишното дърво е паднало по естествен път... Всичко друго обаче е крайно не-веган и е предназначено за хората, които предпочитат полетите с частен самолет и колите без покрив. Снимка: BentleyMotors.com
Bentley Mulliner Bacalar

Всичко в тази кола трябва да крещи за лукс - от златистия цвят, през характерната за Bentley агресивна предна решетка до интериорът от черна кожа със златисти шевове. Дървото, което е използвано за предното табло, е на над 5000 години. Bacalar е сред най-ексклузивните и скъпи автомобили, които ще се появят на пазара през следващите 12-13 месеца.

От него ще бъдат произведени едва 12 бройки, всяка от които ще струва по 1,9 млн. долара. Bacalar има 650 конски сили и 12-цилиндров двигател, който не се затруднява да вдигне до 320 км/час. Въпреки че тези показатели са живият кошмар за хора като Грета Тунберг, от Bentley казват, че колата е изработена с мисъл за природата.

Жълтата боя например е пигментирана с пепел от оризови обвивки, 5000-годишното дърво е паднало по естествен път... Всичко друго обаче е крайно не-веган и е предназначено за хората, които предпочитат полетите с частен самолет и колите без покрив.

 Polestar Precept EV Concept 

Като собственост на Volvo Polestar би трябвало да са истински посланик на всичко, което компанията иска да проповядва - опазване на природата, съчетано с изчистен скандинавски дизайн. Precept е концептуален електромобил, олицетворение на амбициите за електрифицирано бъдеще под формата на стилни коли, които са наслада за окото. 

Percept е с четири врати и стъклен покрив и интериор, изработен от ленени влакна, но имитиращ до съвършенство кожа. Седалките пък са направени от рециклирана пластмаса, като покритието им е специално 3D-принтирано от пластмасови бутилки. 

За представянето на пътя на този електромобил не се знае все още нищо, освен че би трябвало да се движи почти напълно автономно, благодарение на редица вградени сензори.  Снимка: Polestar
Polestar Precept EV Concept

Като собственост на Volvo Polestar би трябвало да са истински посланик на всичко, което компанията иска да проповядва - опазване на природата, съчетано с изчистен скандинавски дизайн. Precept е концептуален електромобил, олицетворение на амбициите за електрифицирано бъдеще под формата на стилни коли, които са наслада за окото.

Percept е с четири врати и стъклен покрив и интериор, изработен от ленени влакна, но имитиращ до съвършенство кожа. Седалките пък са направени от рециклирана пластмаса, като покритието им е специално 3D-принтирано от пластмасови бутилки.

За представянето на пътя на този електромобил не се знае все още нищо, освен че би трябвало да се движи почти напълно автономно, благодарение на редица вградени сензори.

Koenigsegg Gemera 

Този хибрид е истински рекордьор със своите над 1600 конски сили и максимална скорост от 400 км/час. Вдига от 0 до 100 км/час за 1,9 секунди. Интериорът на Gemera не отстъпва по нищо - седалките и таблото са изработени от комбинация от естествена кожа и естествен велур, има три отделни климатични зони и осем поставки за чаши, четири от които се нагряват. 

Моделът ще бъде изработен в 300 бройки и можете да си го поръчате, в случай, че имате излишни около 1,7 млн. долара. Снимка: koenigsegg.com
Koenigsegg Gemera

Този хибрид е истински рекордьор със своите над 1600 конски сили и максимална скорост от 400 км/час. Вдига от 0 до 100 км/час за 1,9 секунди. Интериорът на Gemera не отстъпва по нищо - седалките и таблото са изработени от комбинация от естествена кожа и естествен велур, има три отделни климатични зони и осем поставки за чаши, четири от които се нагряват.

Моделът ще бъде изработен в 300 бройки и можете да си го поръчате, в случай, че имате излишни около 1,7 млн. долара.

 Morgan Plus Four 

Plus Four на Morgan е тук, за да ви покаже какво би било да притежавате автомобил с винтидж дизайн, но с най-новите технологии, инсталирани на борда. На пръв поглед моделът прилича на нещо, което е излязло на пазара преди 70 години, но ефектът е напълно търсен. Под капака си пък има всички достижения на XXI век, които са му необходими. 

Колата може да развие до 240 км/час със своя четирицилиндров двигател. Отнема му около 4,7 секунди да ускори от 0 до 100 км/час. Клиентите могат да избират между ръчна и автоматична скоростна кутия. Интериорът е от естествена кожа и дърво, а върху всяка седалка е избродирано логото на Morgan.

Това е и едно от най-бюджетните предложения в този списък - цената му е около 85 хил. долара за варианта с ръчна скоростна кутия.  Снимка: Morgan-motor.com
Morgan Plus Four

Plus Four на Morgan е тук, за да ви покаже какво би било да притежавате автомобил с винтидж дизайн, но с най-новите технологии, инсталирани на борда. На пръв поглед моделът прилича на нещо, което е излязло на пазара преди 70 години, но ефектът е напълно търсен. Под капака си пък има всички достижения на XXI век, които са му необходими.

Колата може да развие до 240 км/час със своя четирицилиндров двигател. Отнема му около 4,7 секунди да ускори от 0 до 100 км/час. Клиентите могат да избират между ръчна и автоматична скоростна кутия. Интериорът е от естествена кожа и дърво, а върху всяка седалка е избродирано логото на Morgan.

Това е и едно от най-бюджетните предложения в този списък - цената му е около 85 хил. долара за варианта с ръчна скоростна кутия.

McLaren 765LT 

От McLaren смятат, че новият 765LT има "нормално представяне" на пътя, като под това компанията разбира 755 конски сили, осемцилиндров двигател и максимална скорост от 330 км/ час. Ако беше стигнал до Женева, автомобилът щеше да попада по-скоро по средата в списъка със суперколи.  

Петият автомобил от серията LT получава някои козметични промени по дизайна като нов заден спойлер, нови предни и странични брони и малко по-дълга база. 

От модела ще бъдат произведени точно 765 бройки, откъдето идва и номерацията му, а доставките започват през септември. Цената на 765LT e 353 600 долара. Снимка: Cars.mclaren.com
McLaren 765LT

От McLaren смятат, че новият 765LT има "нормално представяне" на пътя, като под това компанията разбира 755 конски сили, осемцилиндров двигател и максимална скорост от 330 км/ час. Ако беше стигнал до Женева, автомобилът щеше да попада по-скоро по средата в списъка със суперколи.

Петият автомобил от серията LT получава някои козметични промени по дизайна като нов заден спойлер, нови предни и странични брони и малко по-дълга база.

От модела ще бъдат произведени точно 765 бройки, откъдето идва и номерацията му, а доставките започват през септември. Цената на 765LT e 353 600 долара.

 Hyundai Prophecy 

Prophecy щеше да бъде интересна гледка на живо, особено след като за представянето на автомобила на пътя не се знае почти нищо. Наясно сме, че това е поредният концептуален модел на Hyundai, с който компанията тренира за електрическото бъдеще, облечено във впечатляващ дизайн. 

Автомобилът наистина изглежда футуристично, не само на външен вид. Колата няма волан и се управлява с джойстици, ако управление от човек въобще й е необходимо - амбициите са да е напълно автономна. Почти всяка повърхност от интериора е заета от тъчскрийнове, с един голям инфотейнмънт диспей отпред.

Засега няма информация дали въобще има някакъв шанс Prophecy да влезе в серийно производство, или към момента създателите му гледат на него като на красив, но твърде голям риск за фирмата. Снимка: Hyundai.com
Hyundai Prophecy

Prophecy щеше да бъде интересна гледка на живо, особено след като за представянето на автомобила на пътя не се знае почти нищо. Наясно сме, че това е поредният концептуален модел на Hyundai, с който компанията тренира за електрическото бъдеще, облечено във впечатляващ дизайн.

Автомобилът наистина изглежда футуристично, не само на външен вид. Колата няма волан и се управлява с джойстици, ако управление от човек въобще й е необходимо - амбициите са да е напълно автономна. Почти всяка повърхност от интериора е заета от тъчскрийнове, с един голям инфотейнмънт диспей отпред.

Засега няма информация дали въобще има някакъв шанс Prophecy да влезе в серийно производство, или към момента създателите му гледат на него като на красив, но твърде голям риск за фирмата.