Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Най-щурите коли в рали "Дакар"

Peugeot 405 T16 е изключително ефективен рали рейд автомобил, който е атрактивен, но не и толкова забавен като следващите коли в тази селекция...
Peugeot 405 T16 е изключително ефективен рали рейд автомобил, който е атрактивен, но не и толкова забавен като следващите коли в тази селекция...

Rolls-Royce
Прототипът на луксозната британска марка се ражда след бас по време на вечеря, а създаването му е дело на една от най-интересните фигури в историята на ралито – Тиери де Монкорж. Той на практика сглобява прототип, който само да прилича на купето на RR – каросерията е от полиестер и тежи само 80 килограма, а под нея се крие система за задвижване 4х4, заета от Toyota Land Cruiser и 5,7-литров V8 мотор от Chevrolet.
Rolls-Royce
Прототипът на луксозната британска марка се ражда след бас по време на вечеря, а създаването му е дело на една от най-интересните фигури в историята на ралито – Тиери де Монкорж. Той на практика сглобява прототип, който само да прилича на купето на RR – каросерията е от полиестер и тежи само 80 килограма, а под нея се крие система за задвижване 4х4, заета от Toyota Land Cruiser и 5,7-литров V8 мотор от Chevrolet.

Mercedes SLC
Йохен Мас води атаката на Mercedes в рали „Дакар” в края на първата половина на 80-те години, а двете коли са SLC с 4,5-литрови V8 мотори, като втората е за Алберт Пфул. Мас се класира 62-и, а Пфул е по-напред – 44-и на финала.
Mercedes SLC
Йохен Мас води атаката на Mercedes в рали „Дакар” в края на първата половина на 80-те години, а двете коли са SLC с 4,5-литрови V8 мотори, като втората е за Алберт Пфул. Мас се класира 62-и, а Пфул е по-напред – 44-и на финала.

Citroen DS
Французинът Бертран Ронсен превръща красивия DS в рали боец, като доработките включват и промени в хидропневматичното окачване – то е фиксирано на най-високата точка, допълнително усилено и хидравличната течност е заменена с моторно масло. Но DS стига до финала.
Citroen DS
Французинът Бертран Ронсен превръща красивия DS в рали боец, като доработките включват и промени в хидропневматичното окачване – то е фиксирано на най-високата точка, допълнително усилено и хидравличната течност е заменена с моторно масло. Но DS стига до финала.

Porsche 959
Участието на пистовия звяр 959 в „Дакар” се обяснява с желанието на Porsche да постигне бърз прогрес в развитието на системата си за задвижване 4х4. През 1985 стартират три експериментални 959 с 3,2-литрови мотори от 911 Carrera, като и трите коли отпадат заради повреди. През 1986 Porsche участва отново с три коли, които обаче са по-близо до серийната версия на 959, поне като механика и резултатът е първо, второ и пето място на финала.
Porsche 959
Участието на пистовия звяр 959 в „Дакар” се обяснява с желанието на Porsche да постигне бърз прогрес в развитието на системата си за задвижване 4х4. През 1985 стартират три експериментални 959 с 3,2-литрови мотори от 911 Carrera, като и трите коли отпадат заради повреди. През 1986 Porsche участва отново с три коли, които обаче са по-близо до серийната версия на 959, поне като механика и резултатът е първо, второ и пето място на финала.

Renault 4
Братята Маро – Клод и Бернар са вече легендарни с подготвените от тях Renault 4 за рали „Дакар”. Но едва ли някога ще подобрят класирането си от 1979 година – 2-о място на финала.
Renault 4
Братята Маро – Клод и Бернар са вече легендарни с подготвените от тях Renault 4 за рали „Дакар”. Но едва ли някога ще подобрят класирането си от 1979 година – 2-о място на финала.

Peugeot 405 T16
И все пак - заводски подготвен прототип с 4 поредни победи от 1987 до 1990, донесъл на бившия световен рали шампион Ари Ватанен прякора „Пустинната лисица”.
Peugeot 405 T16
И все пак - заводски подготвен прототип с 4 поредни победи от 1987 до 1990, донесъл на бившия световен рали шампион Ари Ватанен прякора „Пустинната лисица”.

Jules Proto 6x4
Спонсор е Christian Dior, точно като при прототипа на Rolls-Royce, а странното возило с 6 колела се задвижва от V8 на Chevrolet с 350 конски сили, моторът задвижва 4 от колелата чрез предавателна кутия от Porsche. Прототипът стартира през 1984, но така и не стига до финала.
Jules Proto 6x4
Спонсор е Christian Dior, точно като при прототипа на Rolls-Royce, а странното возило с 6 колела се задвижва от V8 на Chevrolet с 350 конски сили, моторът задвижва 4 от колелата чрез предавателна кутия от Porsche. Прототипът стартира през 1984, но така и не стига до финала.

Jaguar XJ6
Този прототип няма връзка с Jaguar – колата дебютира през 2002 година и е създадена от холандския тим Amtra Concepts. Шасито е заето от Range Rover, а моторът е Rover V8.
Jaguar XJ6
Този прототип няма връзка с Jaguar – колата дебютира през 2002 година и е създадена от холандския тим Amtra Concepts. Шасито е заето от Range Rover, а моторът е Rover V8.