Следващото поколение Volkswagen Passat, което ще е за моделната 2014 година, ще се предлага и като хибрид, разкри специализираната преса в Германия. Подобно на следващата генерация Golf, във VW предприемат смели стъпки за обновяване на популярните си модели и Passat ще се възползва от това.
Хибридната plug-in версия на Passat се очаква да е оборудвана с 1,4-литров TSI бензинов двигател, с електромотор и литиево-йонна батерия. Очаква се мощността на тази модификация да е 170 конски сили, а автомобилът да може да изминава до 50 километра само на електричество.
Новият Passat ще бъде базиран на платформата MQB на Volkswagen, коятоще се използва и при компактните модели Golf и Audi A3. Това конструктивно решение ще позволи снижаването на теглото на базовата версия на новия Passat до около 1400 килограма.
Другата положителен резултат от избора на платформата MQB е, че с нея разходите по развитието и производството на Passat ще спаднат, което ще позволи на VW да вложи повече серийно оборудване в модела, включително и качествена аудио система, съчетана с навигация и възможност за свързване с iPod и функция Bluetooth.
Естествено, Passat ще е оборудван с двигатели, които са още по-икономични и екологични - вече е почти сигурно, че дизелите, предлагани с този модел ще отговарят на строгите изисквания на стандарта Euro 6.
Интересни новини ще има и при бензиновите агрегати - очаква се те да бъдат оборудвани със система старт/стоп, както и с възможност за изключване на част от цилиндрите им при икономичен режим на експлоатация.
Сигурно е, че 3,6-литровият V6 бензинов мотор отива в историята, а мястото му ще бъде заето от 2,5-литров агрегат с 5 цилиндъра и турбо, но това все още не е официално потвърдено от VW.
Междувременно VW подсказа какво бихме могли да очакваме от дизайна на екстериора на новия Passat при дебюта на обновения модел СС - доскоро автомобилът се казваше Passat CC, но сега версията ще се позиционира като самостоятелен модел.
На европейския пазар VW CC ще се продава с шест двигатели, като трите дизелови TDI мотори са със система старт/стоп и система за регенериране на спирачната енергия. И трите дизела са 2-литрови с мощност 140 и 170 конски сили. Двигателят с мощност 140 конски сили се предлага и във вариант BlueTDI при който средният разход е снижен до 4,9 литра на 100 км, а емисиите CO2 - до 127 грама на километър.
VW CC ще се предлага и с три бензинови двигателя с директно впръскване, съответно с максимална мощност от 160, 210 и 300 к.с. Базов е 1,8-литровият TSI мотор, който гарантира среден разход от 7,1 литра, при двулитровия мотор той нараства само до 7,3 л, докато при 3.6 V6 TSI достига 9,3 л. За сметка на това ускорението от 0 до 100 км/ч отнема само 5,5 секунди, а максималната скорост е ограничена по електронен път на 250 км/ч.
Продажбите на CC в Германия стартират още в началото на февруари, а в останалата част на Европа - в края на следващия месец.