Световният дебют на Jaguar XF е голяма новина не само за британците, а местните медии определиха седана като най-важната европейска премиера. А това винаги има значение за продажбите.
През март американският пазар отбеляза ръст за 13-и пореден месец и се очаква годишните продажби да достигнат 17,1 милиона коли. Американците си купуват все по-скъпи нови коли – средната цена на продаден автомобил вече отскочи на 32 200 долара. Отличен момент за премиерата на луксозното предложение на Land Rover – SV Autobiography.
McLaren представи в Ню Йорк 570S – с този модел гамата на марката е завършена и с негова помощ годишното производство на компанията трябва да достигне 4000 коли. В Шанхай пък ще видим версията на 570S с по-ниска мощност, която ще получи означението 540C, но не очаквайте цени под 150 000 евро.
Новият Boxster Spyder е страхотен автомобил и показва, че във VW разбират какво очакват феновете на марката. Финансовият прагматизъм обуславя съществуването на модели като Panamera, Macan и Cayenne, но най-верните фенове се радват най-много на Cayman GT4 и 911 GT3 RS. Имиджът трябва да се поддържа.
Шефовете на Ford сигурно не са особено доволни, че избухналите във Facebook спорове между видни дизайнери за новия концепт Lincoln Continental успяха да засенчат премиерата на автомобила в Ню Йорк. Дизайнерският екип на Bentley дори се подигра на главния дизайнер на Lincoln Дейвид Уудхауз и го обвини, че е копирал голяма част от работата им.
Модели като Ford F-150, представен тук във версията Raptor все още имат важно значение за пазара в Щатите. Все пак 54% от продажбите на нови коли в Щатите са пикапи или SUV модели и това едва ли ще се промени скоро. А както разбрахме, тази година се очаква продажбите да надхвърлят 17 милиона коли. Поевтиняването на бензина в Америка също работи в полза на тези автомобили.
Новият кросоувър на луксозната марка на Toyota – RX, дебютира в Ню Йорк и желанието Lexus да изпъква с дизайна на моделите си не може да бъде пропуснато. Въпросът е колко още може да расте тази решетка?
Една от звездите на тв сериала „Момчетата от Медисън авеню” – Кристина Хендрикс, беше логичният избор за гост на Jaguar. Маркетинг шефовете на марката са обсебени от знаменитостите, а сериалът стигна до финалните си епизоди, излъчвани в Щатите.
През есента BMW ще представи във Франкфурт новата си 7 серия, а в Ню Йорк компанията заложи на спорта и богата на успехи състезателна история – в лицето на прекрасните CSL, Z4 GT3 и 2002ti. Впечатляващо.
VW Beetle, представен от четири ретро модификации – интересен подход към американския пазар. Beetle остава важна част от гамата на марката в Щатите и ще се размине със съдбата на Eos и 3-вратата версия на Polo, които стават част от историята. Три от тези четири ретро версии на Beetle ще са на пазара още през 2016 година.
Американските марки не са се отказали от големите и луксозни седани, въпреки настъплението на SUV моделите от цял свят. Cadillac CT6 е идеята на GM за съперник на S-класата на Mercedes, но на пазара ще се бори срещу Loncoln Continental, Chevrolet Malibu, Buick Avenir и KIA Optima.
Японската марка, натрупала огромна слава с рали успехите си, има важна роля на пазара на спортни автомобили в Щатите. В Ню Йорк компанията представи STI-версия на спортния Subaru BRZ (който е почти идентичен с Toyota GT86). Това означава по-агресивна каросерия, нови аеродинамични елементи, по-твърдо окачване и усилено шаси и мощност на мотора над 300 конски сили.
Концептуалният Honda Civic, показан в Ню Йорк тази седмица, предсказва как ще изглежда десетото поколение на световния бестселър. Никак не е зле.
Америка е важен пазар за Mercedes, особено при SUV моделите. Това обяснява и премиерата на GLE, който идва на мястото на M-класата, както и представянето на скицата, представяща новия GLC Coupe, който ще се появи в Шанхай по-късно този месец.
Другата марка на Toyota в САЩ – Scion, демонстрира, че понякога е трудно да удовлетвориш всички вкусове. Новите iA и iM на марката не бяха приети особено радушно, основно заради нееднозначните послания на дизайна на двата модела.