Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Citroen C4 все още знае как да изненада и впечатли

Фейслифтът от тази година определено впечатлява Снимка: Webcafe
Фейслифтът от тази година определено впечатлява

Винаги съм свързал Citroen C4 с една реклама, когато бях тийнейджър. Всъщност една от малкото реклами, които са ми допадали наистина.

Затова и ми бе интересно да видя по-отблизо какво предлага новият фейслифт от тази година на френския автомобил.

Няма как да не ми напомни за онзи клип, в който едно C4 си стои на някакъв паркинг и изведнъж се превръща в танцуващ трансформър. Така се появи преди малко повече от две десетилетия един от моделите, с които Citroen влезе в новото хилядолетие.

Още тогава концепцията направи впечатление със смел дизайн, докато слоганът казваше всичко останало с едно изречение - "Новият C4 оживява чрез технологиите". Първоначално беше по-скоро семейна кола, но с годините, като един истински трансформър, премина през много промени и различни конфигурации.

За да стигнем до третата генерация от 2020 г., която трансформира модела в интересна комбинация между купе и хечбек с осезаеми SUV елементи. Сегашният ѝ фейслифт запазва идеята, но и надгражда значително над нея.

Снимка: Webcafe

Най-голямата промяна в дизайна със сигурност се открива в предната част. Тя е малко по-широка и определено дава по-агресивно излъчване.

Снимка: Webcafe

Основно място в центъра на преработената радиаторна решетка заема обновената емблема на Citroen с познатите два шеврона, които вече са разположени в овална форма.

От нея започва дискретна черна линия, която води към изцяло новия дизайн на LED светлините. Те вече са в конфигурация от няколко хоризонтални елемента, поставени един под друг.

Снимка: Webcafe

По-надолу решетката на бронята също е с обновен дизайн, а там се откриват и клипсове в различен цвят - дребни златисти акценти, които правят впечатление и могат да се видят също в страничната част на колата.

C4 може да се похвали и с чисто нови 18-инчови двуцветни джанти.

От Citroen казват, че имат аеродинамичен дизайн и допълват общите аеродинамични характеристики на колата. В това не успях да се убедя лично, тъй като нямах време да я покарам повече, но пък със сигурносност мога да кажа, че джантите вадят премиум визия.

Снимка: Webcafe

Тя се допълва и от страничните протектори под вратите. Функцията им е най-вече да предпазят боята, ако решите да излезете малко извън пътя, но чисто естетически стоят наистина приятно за окото.

Всъщност лекият офроуд не би трябвало да бъде притеснение. C4 си e прилично висок автомобил с близо 16-сантиметров клирънс.

Иначе отзад откриваме една идея по-изчистени форми. Има го вече познатият аеродинамичен спойлер, но LED светлините са изцяло променени в хармония с предните.

Снимка: Webcafe

Също така между тях вече стои изискан надпис Citroen, а не старото лого, както бе преди. От своя страна стъклата на багажника и задните врати са затъмнени, което също дава малко по-тежко излъчване.

Снимка: Webcafe

C4 се предлага и с две нови цветови опции - Manhattan Green и Mercury Grey, но признавам, че не ме бива много в цветовете - от хората съм, за които има зелено и сиво.

Мога обаче да оценя комфорта. Новият C4 е оборудван с нови седалки с по-дебел слой пяна. Удобството им се усеща с първото сядане, а за водача има възможност и за регулиране на лумбалната опора на гърба.

Снимка: Webcafe

Идеално е за по-дълги преходи, като се прибави също и пространството вътре в купето. На задния ред спокойно могат да седнат двама, дори трима души и в никакъв случай няма усещане за липса на място, както е при някои други подобни модели.

Багажникът също е сравнително просторен с обем от 380 литра, които стават 1250, когато се свалят задните седалки.

Снимка: Webcafe

Технофобите, които не харесват да има по 10 екрана в купето, със сигурност ще се зарадват, че климатичното управление е на отделен панел и остава механично. Това обаче не означава, че в C4 не е пълно с най-съвременна електроника и технологии.

Снимка: Webcafe

Веднага прави впечатление новият по-голям 7-инчов цветен екран за водача. Изчистен и показва всичко необходимо на по-голяма повърхност. Над него пък има и допълнителен head-up цветен дисплей.

Снимка: Webcafe

Винаги съм ги харесвал тези екранчета, защото ми помагат понякога да си представям, че пилотирам изтребител. Освен че ми показва най-основната информация точно на линията на погледа, е и по-забавно.

Двата екрана за водача са свързани с 10-инчов централен сензорен дисплей за инфотейнмънт системата. Софтуерът изисква няколко минути, за да се ориентира човек кое къде е, но след това се управлява интуитивно. Свързах се без проблем чрез Android Auto и лесно се оправих с 3D навигационната система.

Снимка: Webcafe

Новият C4 има и редица функции за комфорт и безопасност: сензори за паркиране и панорамни камери; адаптивен круиз контрол; интелигентни светлини; разпознаване на знаци; автоматична паркинг спирачка; безключов достъп и Start/Stop система.

По отношение на двигателите и задвижването вече няма опции за дизел, както и за ръчни скорости.

Новият C4 се предлага в три варианта с 1,2-литров двигател - два хибридни със 110 и 145 конски сили и бензин със 130 к.с.

Има и две изцяло електрически опции.

По спецификации първата дава 357 км пробег и мощност от 136 к.с., докато втората е по-сериозна и достига 420 километра при 156 к.с. мощност.

Citroen C4 отдавна не е онзи забавен, танцуващ робот от рекламата, която помня.

Всъщност се трансформира в нещо много по-добро и с последния си фейслифт доказва, че определено все още знае как да изненада и впечатли.