В галерията ще видите девет именно такива крайно любопитни малки коли:
Разработката на този мини електромобил е финансирана от General Motors, които целят да създадат кола, предназначена изключително за китайския пазар. Hongguang Mini струва едва 3200 евро, вдига до максимум 100 км/ч и вече изпреварва Tesla по продажби. Дизайнът обаче е съвсем отделен въпрос…
Zetta поразително прилича на Hongguang Mini, но родината ѝ всъщност е Русия и излиза на бял свят още през 2019 г. Това е първият руски електромобил, който влиза в серийно производство. Струва около 5200 евро, което за момента не печели достатъчно интерес и фенове, защото продажбите на колата са плачевни.
Smart всъщност е практична градска кола, с която се придвижвате с лекота из адския трафик и със същата тази лекота си намирате места за паркиране. По тесните улички на градове като Рим и Париж е абсурдно да се опитвате да минете с някое SUV. И все пак налице е усещането, че Smart е нещо, което е дошло със снакс Lucky Boy.
Ако се чудите кой къде се събира в този автомобил – седалките са една зад друга. Електромобилът струва около 9700 евро и се радва на прилични продажби – през 2019 г. например са продадени над 17 хил. бройки от него. Колата се използва и от френската полиция, което едва ли ще ви убеди да отделите пари да си я купите.
С тази електрическа кола можете да минете до 140 км с едно зареждане. Струва около 22 хил. евро и срещу това получавате доста пъргав електромобил с приличен багажник от над 160 литра. И все пак...
Това буквално е най-малкият автомобил, произвеждан някога. Идеята му е да събира един човек и една пълна пазарска чанта, нищо повече. И ако си мислите, че тази кола, произведена през 1960 г., би струвала колкото пакетче "Зрънчо" – в грешка сте. Peel P50 е бутикова находка и последната съществуваща бройка от нея е закупена за 176 хил. долара на аукцион в „Сотбис“.
Колкото повече гледаме тази двуместна кола, толкова по-странна ни изглежда тя. На мястото на предния капак е вратата за влизане в нея, както и воланът. Може да достигне до 80 км/ч, ако ви стиска да се возите с толкова в нея, разбира се.
Не можем да не включим тази немска ретро класика. Вдига до 83 км/ч и самият производител я нарича „градска кола“ по простата причина, че не може да излезе на магистрала, а какво остава за немските аутобани. Малко прилича на Трабант, който някак си се е кръстосал с Fiat 500.
Ако си мислите, че Fiat Multipla е странно инженерно хрумване, само погледнете този миниван. Облият му дизайн кара италианците да се шегуват, че колата е вдъхновена от кутиите за обяд. Представянето му на пътя също навява подобни асоциации – ванът вдига до максимум 90 км/ч и ускорява от 0 до 100 км/ч за 43 секунди.