Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Най-култовите модели на Ford

Ford Shelby GT350
След триумфа на Ford над Ferrari на Льо Ман през 1966 г., чудесно екранизиран във филма "Ford V Ferrari" с Мат Деймън и Крисчън Бейл, американците оставиха основния си конкурент, Ferrari, за да се фокусират върху мъсълкарите. Съперничеството между гигантите обаче беше подновено на автосалона в Детройт през 2015 г., когато на бял свят се появи Ford GT и застана начело на суперколите. Ford не пожелаха да поемат по лесния път с V8 или V12 двигател и директно избраха за колата си 3,6-литров Ecoboost V6, произвеждащ 650 к.с. Снимка: Getty Images
Ford Shelby GT350

След триумфа на Ford над Ferrari на Льо Ман през 1966 г., чудесно екранизиран във филма "Ford V Ferrari" с Мат Деймън и Крисчън Бейл, американците оставиха основния си конкурент, Ferrari, за да се фокусират върху мъсълкарите. Съперничеството между гигантите обаче беше подновено на автосалона в Детройт през 2015 г., когато на бял свят се появи Ford GT и застана начело на суперколите. Ford не пожелаха да поемат по лесния път с V8 или V12 двигател и директно избраха за колата си 3,6-литров Ecoboost V6, произвеждащ 650 к.с.

Ford F-150 SVT Raptor
Може би най-популярният камион в Щатите, F-150 SVT Raptor, има произведени цели 13 генерации. Той се появява за първи път през 2009 г. като мощен офроудър с V8 двигател. През 2011 г. Raptor идва с 4х4 тракшън контрол системи и славата на любимец на офроуд ентусиастите, комбиниращ високоскоростни характеристики с качествата на расов работен кон. Снимка: iStock
Ford F-150 SVT Raptor

Може би най-популярният камион в Щатите, F-150 SVT Raptor, има произведени цели 13 генерации. Той се появява за първи път през 2009 г. като мощен офроудър с V8 двигател. През 2011 г. Raptor идва с 4х4 тракшън контрол системи и славата на любимец на офроуд ентусиастите, комбиниращ високоскоростни характеристики с качествата на расов работен кон.

Ford Escape
Като повечето производители и Ford се преориентира към кросоувъри и SUV, като с Escape производителите се опитаха да съчетаят модерните тенденции в автомобилостроенето с добрите, стари ниски коли. Това е трудна задача и Ford се опитва да я изпълни с предлагането на две хибридни версии, които са много приятен вариант за компактния SUV сегмент. Снимка: Getty Images
Ford Escape

Като повечето производители и Ford се преориентира към кросоувъри и SUV, като с Escape производителите се опитаха да съчетаят модерните тенденции в автомобилостроенето с добрите, стари ниски коли. Това е трудна задача и Ford се опитва да я изпълни с предлагането на две хибридни версии, които са много приятен вариант за компактния SUV сегмент.

Ford Fiesta
Човек лесно може да се подведе да гледа отвисоко на Fiesta заради дребния ѝ размер, но това е една огнена кола. Последната Fiesta от 2019 г. се предлагаше и като хечбек, и като седан. 5-степенна ръчна трансмисия, 1.6L четирицилиндров двигател, 120 коня и ускорение от 1 до 100 км за 9 секунди, правят Fiesta перфектна градска кола, когато не е по състезателните писти. Снимка: Getty Images
Ford Fiesta

Човек лесно може да се подведе да гледа отвисоко на Fiesta заради дребния ѝ размер, но това е една огнена кола. Последната Fiesta от 2019 г. се предлагаше и като хечбек, и като седан. 5-степенна ръчна трансмисия, 1.6L четирицилиндров двигател, 120 коня и ускорение от 1 до 100 км за 9 секунди, правят Fiesta перфектна градска кола, когато не е по състезателните писти.

Ford Explorer 
Explorer е кола, която може да ви заблуди. Този звяр взима назаем от най-добрите "есювита" на планетата, от автентичния стайлинг до уникалните извивки. Един по-близък поглед към Explorer от 2019-а обаче разкрива истинската природа на тази кола. Приятелски настроена, издръжлива и далеч не толкова претенциозна, колкото може би изглежда на пръв поглед. Инфотейнмънт тъчскрийна и шофьорският асистент са опционални, а V6 двигателят осигурява тихо и гладко пътуване. Снимка: Pixabay
Ford Explorer

Explorer е кола, която може да ви заблуди. Този звяр взима назаем от най-добрите "есювита" на планетата, от автентичния стайлинг до уникалните извивки. Един по-близък поглед към Explorer от 2019-а обаче разкрива истинската природа на тази кола. Приятелски настроена, издръжлива и далеч не толкова претенциозна, колкото може би изглежда на пръв поглед. Инфотейнмънт тъчскрийна и шофьорският асистент са опционални, а V6 двигателят осигурява тихо и гладко пътуване.

Ford Mustang Shelby GT 500
Ford Mustang Shelby GT 500 е любимото бебче на Ford и това не е случайно. Това е най-бързият и най-мощният Mustang, правен някога. Този разкошен хибрид между класически мъсълкар и суперкола, споделя шасито на  Ford Mustang Shelby GT350, но с допълнителни 234 коня. Говорим за истинско чудовище на колела с много малко съперници в лицето на Dodge Challenger SRT Hellcat и Chevrolet Camaro ZL1. Снимка: Getty Images
Ford Mustang Shelby GT 500

Ford Mustang Shelby GT 500 е любимото бебче на Ford и това не е случайно. Това е най-бързият и най-мощният Mustang, правен някога. Този разкошен хибрид между класически мъсълкар и суперкола, споделя шасито на Ford Mustang Shelby GT350, но с допълнителни 234 коня. Говорим за истинско чудовище на колела с много малко съперници в лицето на Dodge Challenger SRT Hellcat и Chevrolet Camaro ZL1.

Ford Super Duty
Не са много епитетите, които могат адекватно да опишат мощта и подвижността на Ford Super Duty: може би най-добрият автомобил-камион, който може да си купите. Super Duty от 2019 е ултимативният автомобил за Ford-феновете, които обичат лукса и суровата сила и искат да ходят по язовири и блата с нещо, в което да са заобиколени от лукса, на който са свикнали. Снимка: Getty Images
Ford Super Duty

Не са много епитетите, които могат адекватно да опишат мощта и подвижността на Ford Super Duty: може би най-добрият автомобил-камион, който може да си купите. Super Duty от 2019 е ултимативният автомобил за Ford-феновете, които обичат лукса и суровата сила и искат да ходят по язовири и блата с нещо, в което да са заобиколени от лукса, на който са свикнали.

Ford Focus ST
Онези, които обожават подвижността и скоростта на Ford Focus RS, но не могат да си го позволят, могат да се пробват с Focus ST. Той не достига висините на "куулнес" на своя RS братовчед, но определено е сред доста атрактивните четириврати хечбеци. Носи секси двулитров двигател и 252 коня, готови да ви отнесат от София до Созопол за нула време. Стига от 0 до 60 км/ч за 6,3 секунди, което, трябва да признаем, не е за подценяване.
Ford Focus ST

Онези, които обожават подвижността и скоростта на Ford Focus RS, но не могат да си го позволят, могат да се пробват с Focus ST. Той не достига висините на "куулнес" на своя RS братовчед, но определено е сред доста атрактивните четириврати хечбеци. Носи секси двулитров двигател и 252 коня, готови да ви отнесат от София до Созопол за нула време. Стига от 0 до 60 км/ч за 6,3 секунди, което, трябва да признаем, не е за подценяване.

Ford Transit Connect
Жалко е, че Ford вече не прави миниванове. Transit Connect от 2018 г. обаче комбинира най-доброто от два свята: той има 2.0L 4-цилиндров двигател и 150 конски сили. Осемстепенна автоматична трансмисия и огромен товарен капацитет: този Transit е сред най-великите модели на Ford въпреки липсата на спортен чар и дързост. Снимка: iStock
Ford Transit Connect

Жалко е, че Ford вече не прави миниванове. Transit Connect от 2018 г. обаче комбинира най-доброто от два свята: той има 2.0L 4-цилиндров двигател и 150 конски сили. Осемстепенна автоматична трансмисия и огромен товарен капацитет: този Transit е сред най-великите модели на Ford въпреки липсата на спортен чар и дързост.

Ford Focus RS
След RS версията на Focus през 2002 г., Ford започнаха да инжектират стероиди в RS. Така през 2015 г. от конвейера слезе Focus RS с 2,3-литров четирицилиндров двигател, 350 коня и 350 въртящ момент. Автомобил, който безапелационно се нарежда в топ 10 на моделите на Ford. Снимка: Getty Images
Ford Focus RS

След RS версията на Focus през 2002 г., Ford започнаха да инжектират стероиди в RS. Така през 2015 г. от конвейера слезе Focus RS с 2,3-литров четирицилиндров двигател, 350 коня и 350 въртящ момент. Автомобил, който безапелационно се нарежда в топ 10 на моделите на Ford.