Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Забравеното Гран При на Аржентина, което може да се завърне във Формула 1 през 2019-а

Последният победител в състезанието бе Михаел Шумахер Снимка: getty
Последният победител в състезанието бе Михаел Шумахер

Трасето за Гран При на Аржентина е сменяно 4 пъти, като варира между 3,346 км и 5,968 км.
Трасето за Гран При на Аржентина е сменяно 4 пъти, като варира между 3,346 км и 5,968 км.

На преден план е битката между Ферари и Ланча, но важното е на заден план - Хуан Мануел Фанджо с Мерцедес е на път да спечели състезанието през 1955-а пред собствена публика при рекордната за Формула 1 температура от 40 градуса по Целзий. Фанджо е рекордьор по победи в Аржентина с 4 между 1954-а и 1957-а с тимовете на Мазерати (2), Мерцедес и Ферари. Снимка: getty
На преден план е битката между Ферари и Ланча, но важното е на заден план - Хуан Мануел Фанджо с Мерцедес е на път да спечели състезанието през 1955-а пред собствена публика при рекордната за Формула 1 температура от 40 градуса по Целзий. Фанджо е рекордьор по победи в Аржентина с 4 между 1954-а и 1957-а с тимовете на Мазерати (2), Мерцедес и Ферари.

Аржентинецът Карлос Ройтерман привлича тълпи от зрители на пистата за Гран При на Буенос Айрес в средата на 70-те, но така и не печели пред домашна публика. Все пак се качва на подиума четири пъти, два от които е втори.
Аржентинецът Карлос Ройтерман привлича тълпи от зрители на пистата за Гран При на Буенос Айрес в средата на 70-те, но така и не печели пред домашна публика. Все пак се качва на подиума четири пъти, два от които е втори.

Дейвид Култард води колоната при рестарта на състезанието, когато то се завръща в календара на Формула 1 през 1995-а. След първото начало е вдигнат червен флаг, заради редица катастрофи. Снимка: getty
Дейвид Култард води колоната при рестарта на състезанието, когато то се завръща в календара на Формула 1 през 1995-а. След първото начало е вдигнат червен флаг, заради редица катастрофи.

През 1995-а и 1996-а обаче победител в надпреварата става Деймън Хил. Снимка: getty
През 1995-а и 1996-а обаче победител в надпреварата става Деймън Хил.

Най-запомнящият се момент от 1996-а става, когато при кола за сигурност на пистата болидът на Педро Динис се запалва и излиза в чакъла. Пилотът изскача с касак в пламъци, но стюардите бързо се справят съъс ситуацията. Снимка: getty
Най-запомнящият се момент от 1996-а става, когато при кола за сигурност на пистата болидът на Педро Динис се запалва и излиза в чакъла. Пилотът изскача с касак в пламъци, но стюардите бързо се справят съъс ситуацията.

През 1997-а Михаел Шумахер се сблъска челно с бъдещия си съотборник във Ферари Рубенс Барикело (тогава в отбора на Стюарт). Другият болид на "черните кончета", пилотиран от Еди Ървайн остана втори в Аржентина тази година, а състезанието спечели Жак Вилньов. Снимка: getty
През 1997-а Михаел Шумахер се сблъска челно с бъдещия си съотборник във Ферари Рубенс Барикело (тогава в отбора на Стюарт). Другият болид на "черните кончета", пилотиран от Еди Ървайн остана втори в Аржентина тази година, а състезанието спечели Жак Вилньов.

Именно легендарният Шумахер спечели последната Гран При на Аржентина през 1998-а. Сега феновете на Формула 1 очакват евентуалното завръщане на страната в календара на надпреварата през 2019-а. Снимка: getty
Именно легендарният Шумахер спечели последната Гран При на Аржентина през 1998-а. Сега феновете на Формула 1 очакват евентуалното завръщане на страната в календара на надпреварата през 2019-а.