2016-а вече е наричана годината на виртуалната реалност. Наистина през следващите месеци големите VR продукти ще дебютират на пазара - но изглежда в началото ще са твърде скъпи и няма да предлагат достатъчно съдържание, за да спечелят масовата публика
Снимка: Getty Images
Дори при най-евтиния и достъпен сценарий, Google Cardboard + съвместим смартфон, VR все още е слабо популярна технология извън тесните геймърски кръгове. Една от водещите причини е липсата на наистина добро съдържание, което не е на ниво технологично демо. През 2016 г. това би трябвало да се промени поне донякъде
Снимка: Getty Images
Освен с високата цена на самия уред, виртуалната реалност идва и със сериозни системни изисквания за компютъра, който я подкарва. Става въпрос за конфигурации, струващи от около 1000 долара нагоре, а водещият разработчик на видеокарти Nvidia наскоро призна, че повечето съвременни компютри просто няма да могат да подкарат Oculus с добър фреймрейт
Анализаторът Джийн Мюнстър предвижда до 2025 г. пазарът на виртуална реалност да се е разгърнал до $62 млрд. и да включва спортни събития на живо, концерти, образователни програми, социални контакти, филми, гейминг, както и съдържание за възрастни
Инвестиционната банка Piper Jaffray сравнява моментната фаза на виртуалната реалност със състоянието на смартфоните преди 15 г.
Снимка: Getty Images
Playstation VR ще въведе виртуалната реалност и за игралните конзоли, докато VR сетовете на HTC и Oculus са PC ориентирани
Google Cardboard засега е най-достъпното решение за виртуална реалност
VR играта The Climb на именития разработчик Crytek ви позволява да се изявявате като катерачи из красиви местности. Заглавието е за Oculus Rift и се играе чрез движения на главата