Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

6 прогнози как ще се промени геймингът през 2020

Конзолните ексклузиви ще намаляват

Едно от нещата, на които феновете по традиция могат да разчитат, когато закупят нов PlayStation, са ексклузивните игри, предлагани само за конзолата на Sony. Началото на новата година обаче ни кара да се замислим доколко и тази традиция ще издържи на вятъра на промените в гейминга. Най-напред стана ясно, че PlayStation 4 ексклузивът Horizon: Zero Dawn ще излезе за компютър тази година. След това пък научихме, че студиото Naughty Dog публикува нова обява за работа, в която търси графичен дизайнер. Позицията е свързана с предстоящия хит The Last of Us Part 2, но разделът за умения и изисквания говори за няколко неща, които са специфични само за РС. По-нататък обявата говори за опит в РС програмирането. Означава ли всичко това, че в края на 2020 г. няма да е необходимо да притежаваш PlayStation, за да играеш някои от най-горещите хитове на марката? А Microsoft вече обясни, че новият Xbox няма да предлага ексклузивни игри поне в началото...
Конзолните ексклузиви ще намаляват

Едно от нещата, на които феновете по традиция могат да разчитат, когато закупят нов PlayStation, са ексклузивните игри, предлагани само за конзолата на Sony. Началото на новата година обаче ни кара да се замислим доколко и тази традиция ще издържи на вятъра на промените в гейминга. Най-напред стана ясно, че PlayStation 4 ексклузивът Horizon: Zero Dawn ще излезе за компютър тази година. След това пък научихме, че студиото Naughty Dog публикува нова обява за работа, в която търси графичен дизайнер. Позицията е свързана с предстоящия хит The Last of Us Part 2, но разделът за умения и изисквания говори за няколко неща, които са специфични само за РС. По-нататък обявата говори за опит в РС програмирането. Означава ли всичко това, че в края на 2020 г. няма да е необходимо да притежаваш PlayStation, за да играеш някои от най-горещите хитове на марката? А Microsoft вече обясни, че новият Xbox няма да предлага ексклузивни игри поне в началото...

5G стандартът може да промени мобилния гейминг

По традиция портативните конзоли разчитат изключително на WiFi връзка за техния мултиплейър. Злополучната 3G версия на PS Vita бе пълен провал, но това се случи още през 2012 г. На свой ред, 2020 г. ще бъде годината, в която 5G стандартът става достъпен и надежден. Вече знаем, че Huawei работи по 5G телефон с цена, еквивалентна на едва 150 долара. Бюджетният модел ще бъде пуснат към края на тази година или в началото на следващата. Към момента най-евтиният 5G телефон струва 290 долара, но повечето надхвърлят 450 долара, така че толкова евтин телефон ще позволи на още много хора да опитат новия мобилен стандарт - и да се насладят на още по-динамичен гейминг в движение. Това със сигурност означава големи нови възможности за мобилните игри и надяваме се, иновации. Но как точно ще бъдат повлияни игрите все още е трудно да се предвиди. Снимка: iStock
5G стандартът може да промени мобилния гейминг

По традиция портативните конзоли разчитат изключително на WiFi връзка за техния мултиплейър. Злополучната 3G версия на PS Vita бе пълен провал, но това се случи още през 2012 г. На свой ред, 2020 г. ще бъде годината, в която 5G стандартът става достъпен и надежден. Вече знаем, че Huawei работи по 5G телефон с цена, еквивалентна на едва 150 долара. Бюджетният модел ще бъде пуснат към края на тази година или в началото на следващата. Към момента най-евтиният 5G телефон струва 290 долара, но повечето надхвърлят 450 долара, така че толкова евтин телефон ще позволи на още много хора да опитат новия мобилен стандарт - и да се насладят на още по-динамичен гейминг в движение. Това със сигурност означава големи нови възможности за мобилните игри и надяваме се, иновации. Но как точно ще бъдат повлияни игрите все още е трудно да се предвиди.

Новите конзоли на Sony и Microsoft ще са по-различни от всичко досега

Каквито и промени да настъпват в гейм индустрията, и до момента домашната конзола се възприема като физическа система, която поставяте до телевизора си и на която играете игри. Но между дигиталните покупки, мултиплейър играта и стрийминга, очакваме новото поколение конзоли на Sony и Microsoft да клонят все повече към доскоро смятани за футуристични тенденции. При PS5 очакваме подобрения по контролера DualShock 5, ъпгрейди по виртуална реалност и триизмерно аудио, което потапя играчите в действието. Звуците ще идват отгоре, отзад и отстрани. Нещо повече, Raytracing технологията в игрите също ще се използва за подобрение на звука, защото той ще реагира по-акуратно за разположението на играчите в средата, при това в реално време. На свой ред, Microsoft работи по по-евтина и бездискова версия на новия Xbox, която трябва да разчита само на дигиталната среда.
Новите конзоли на Sony и Microsoft ще са по-различни от всичко досега

Каквито и промени да настъпват в гейм индустрията, и до момента домашната конзола се възприема като физическа система, която поставяте до телевизора си и на която играете игри. Но между дигиталните покупки, мултиплейър играта и стрийминга, очакваме новото поколение конзоли на Sony и Microsoft да клонят все повече към доскоро смятани за футуристични тенденции. При PS5 очакваме подобрения по контролера DualShock 5, ъпгрейди по виртуална реалност и триизмерно аудио, което потапя играчите в действието. Звуците ще идват отгоре, отзад и отстрани. Нещо повече, Raytracing технологията в игрите също ще се използва за подобрение на звука, защото той ще реагира по-акуратно за разположението на играчите в средата, при това в реално време. На свой ред, Microsoft работи по по-евтина и бездискова версия на новия Xbox, която трябва да разчита само на дигиталната среда.

2020 г. – годината на Google Stadia?

В края на миналата година Google даде заявка за по-сериозно присъствие в света на гейминга чрез своята стрийминг платформа Stadia. Kакто донякъде можехме да предположим, нейният дебют не беше кой знае колко добър. През 2020 г. обаче се очаква, че гигантът ще увеличи значително както техническата стабилност на платформата, така и нейният каталог. А възможността да играем игрите директно през YouTube си остава примамлива поне на теория. Google вече обеща, че през следващите 12 месеца ще добави над 100 нови игри в Stadia, като поне дузина от тях ще бъдат ексклузивни за услугата. Освен това, Google вече тества възможността услугата да върви и на Android телефони, различни от собствената му серия Pixel. Подобна амбиция означава, че компанията гледа повече от сериозно на този проект - нещо, което мнозина подозираха, че няма да се случи и че Stadia бързо ще поеме по пътя на десетките уж иновативни проекти на Google, които компанията безславно изоставя, когато види, че не работят.
2020 г. – годината на Google Stadia?

В края на миналата година Google даде заявка за по-сериозно присъствие в света на гейминга чрез своята стрийминг платформа Stadia. Kакто донякъде можехме да предположим, нейният дебют не беше кой знае колко добър. През 2020 г. обаче се очаква, че гигантът ще увеличи значително както техническата стабилност на платформата, така и нейният каталог. А възможността да играем игрите директно през YouTube си остава примамлива поне на теория. Google вече обеща, че през следващите 12 месеца ще добави над 100 нови игри в Stadia, като поне дузина от тях ще бъдат ексклузивни за услугата. Освен това, Google вече тества възможността услугата да върви и на Android телефони, различни от собствената му серия Pixel. Подобна амбиция означава, че компанията гледа повече от сериозно на този проект - нещо, което мнозина подозираха, че няма да се случи и че Stadia бързо ще поеме по пътя на десетките уж иновативни проекти на Google, които компанията безславно изоставя, когато види, че не работят.

Пропастта между ААА и инди игрите се разширява

Въпреки че в момента около гейминга има повече пари и интерес от всякога, самата разработка на видеоигри също е по-скъпа от когато и да било. В резултат, "средната класа" - т.нар. АА игри като Vanquish, Enslaved, Bayonetta и др. - практически изчезва и през 2020 г. ще ставаме все повече свидетели на два вида заглавия: високобюджетни ААА игри (най-често с устойчив онлайн елемент), които преследват сигурна печалба, и евтини инди игри, които загърбват максимално детайлната графика и техническите достижения за сметка на смели идеи и експерименти – а все по-често и за сметка на псевдо-ретро геймплей и евтини трикове като процедурно генерирани нива и изтъркана пикселна графика. Броят на ексклузивите също ще падне до минимум, тъй като издатели и разработчици искат да достигнат максимално много потенциални клиенти.
Пропастта между ААА и инди игрите се разширява

Въпреки че в момента около гейминга има повече пари и интерес от всякога, самата разработка на видеоигри също е по-скъпа от когато и да било. В резултат, "средната класа" - т.нар. АА игри като Vanquish, Enslaved, Bayonetta и др. - практически изчезва и през 2020 г. ще ставаме все повече свидетели на два вида заглавия: високобюджетни ААА игри (най-често с устойчив онлайн елемент), които преследват сигурна печалба, и евтини инди игри, които загърбват максимално детайлната графика и техническите достижения за сметка на смели идеи и експерименти – а все по-често и за сметка на псевдо-ретро геймплей и евтини трикове като процедурно генерирани нива и изтъркана пикселна графика. Броят на ексклузивите също ще падне до минимум, тъй като издатели и разработчици искат да достигнат максимално много потенциални клиенти.

По-малко гейминг, повече индустрия

Независимо дали ви харесва ви или не, повечето индустрии преминават към модела на услуги, а не на продукти. Същото се случи и в развлекателния бизнес: първо беше музика, после филми/телевизия, а сега идва ред на игрите. Предимствата за компаниите от модела "игрите като услуга" са твърде големи, за да се игнорират. Микротранзакциите дават начин на разработчиците да увеличат приходите от работата си, без да вдигат базовите цени. Колкото по-достъпна е играта, толкова по-голяма възможност има да печелите пари през целия й живот, а не само при пускането й. Микротранзакциите може да са нещо отвратително, но към този момент се страхуваме, че няма да се отървете от тях. Fortnite е перфектен пример за това, което може да се постигне с ниски бариери за влизане. Най-популярната игра в света успява да запази господството си не чрез намаляване на преградата за влизане в нейния свят, а като вместо това на практика я отстранява изцяло. Като прави играта достъпна за почти всички хора с телефонен, компютърен или ТВ екран, потенциалната аудитория на Fortnite е огромна. Това доведе до сумата от 3 милиарда долара за Epic Games през 2018 г., а приходите ще продължат да идват и тази година.
По-малко гейминг, повече индустрия

Независимо дали ви харесва ви или не, повечето индустрии преминават към модела на услуги, а не на продукти. Същото се случи и в развлекателния бизнес: първо беше музика, после филми/телевизия, а сега идва ред на игрите. Предимствата за компаниите от модела "игрите като услуга" са твърде големи, за да се игнорират. Микротранзакциите дават начин на разработчиците да увеличат приходите от работата си, без да вдигат базовите цени. Колкото по-достъпна е играта, толкова по-голяма възможност има да печелите пари през целия й живот, а не само при пускането й. Микротранзакциите може да са нещо отвратително, но към този момент се страхуваме, че няма да се отървете от тях. Fortnite е перфектен пример за това, което може да се постигне с ниски бариери за влизане. Най-популярната игра в света успява да запази господството си не чрез намаляване на преградата за влизане в нейния свят, а като вместо това на практика я отстранява изцяло. Като прави играта достъпна за почти всички хора с телефонен, компютърен или ТВ екран, потенциалната аудитория на Fortnite е огромна. Това доведе до сумата от 3 милиарда долара за Epic Games през 2018 г., а приходите ще продължат да идват и тази година.