Компания като Google много разчита на елегантно вградена геймификация и на вкарването на разтоварващи занимания в своите офиси. Други компании, възползвали се от някаква форма на геймификация, са Microsoft, Starbucks, Yahoo!, Nike и Samsung. През 2013 г. над 70% от компаниите в класацията Топ 2000 на Forbes признават, че смятат да използват геймификация за целите на своя маркетинг и за задържане на своите клиенти
За геймърите е ясно какво означава да качиш ниво в дадена игра, да достигнеш определен ранг, да отключиш дадени бонуси и награди след конкретно постижение. Затова за тях е по-лесно да си представят една геймифицирана работна среда.
А в някои работни среди, например при екипите за продажби, съревнованието съществува постоянно. Ако това съревнование бъде поставено в система с постижения и определени награди за тях, вече можем да говорим за геймификация
Борислав Трайков притежава дългогодишен опит в сферата на информационните технологии и по-специално в разработването на софтуер. В момента работи като софтуерен инженер във фирма Milestone Systems.
Той признава, че е отдавнашен геймър, запознат е с основните механики на видеоигрите и това му помага да разбира и оценява процеса на геймифициране. Но настоява, че техниките в него са достатъчно универсални, за да запалят и не-геймъри по процеса
Геймификацията може да бъде много мощен инструмент, който да направи работния процес по-забавен и мотивиращ. Понятието „геймификация” обаче обхваща страшно много аспекти, които няма как да бъдат разгледани в един-единствен текст или на едно-единствено събитие. Вчерашният уъркшоп беше само една стъпка напред в популяризирането на геймификацията в България