Клиентите на ИКЕА събраха 10, 1 млн. евро за децата

За всяка плюшена играчка или детска книжка, продадена през ноември и декември, Фондация ИКЕА дари по 1 евро за образователни проекти, ръководени от Save the Children и УНИЦЕФ.

По време на празниците, милиони клиенти на шведския лидер в областта на обзавеждането на дома по цял свят се присъединиха към кампанията "Плюшени играчки в помощ на образованието". Благодарение на тях, бяха събрани общо над 10,1 милиона евро за образователни проекти от продажбата на плюшени играчки и детски книжки.

И в България клиентите на ИКЕА помогнаха в мащабната кампания и набраха 21 926 евро в помощ на образователни проекти по цял свят и още 43 852 лв. за децата в страната.

Инициативата се провежда у нас за втора поредна година и е допълнение към глобалната кампания. Едновременно с  "Плюшени играчки в помощ на образованието"у нас се проведе паралелно и местна инициатива под наслов "Колко е добре да дариш по две".

През 2014 година клиентите на компанията у нас закупиха 21 926 играчки - с 57% повече в сравнение с предходната година. За всяка играчка ИКЕА България отделя по 2 лева под формата на мебели, играчки и творчески материали в помощ на образователни проекти на УНИЦЕФ в страната.

Средствата, набрани с кампанията от 2013 година, подпомогнаха първия Център за ранно детско развитие в гр. Котел, област Сливен, който отвори врати на 31 октомври 2014 година.

Центърът има за цел да разшири достъпа на деца на 3 и 4 години до образователни дейности, които да ги подготви за успешно включване в задължителната предучилищна подготовка.

Средствата за Save the Children ще бъдат насочени към деца с увреждания, както и към малцинствени групи в Азия и Европа. Дарението от Фондация ИКЕА ще позволи на УНИЦЕФ и Save the Children да подобрят образованието в 18 страни по света.

Благодарение на тазгодишните дарения, УНИЦЕФ ще подпомага инициативата "Училища за Африка" в осем държави, както и инициативата "Училища за Азия" в Китай.

Проектите, спонсорирани от фондацията, подготвят учители, подобряват системите за закрила на детето, осигуряват образователни материали, както и допринасят за по-голяма училищна посещаемост в едни от най-бедните общности по света.

Кампанията "Плюшени играчки в помощ на образованието" е допринесла за подобряването на образователните възможности на повече от 11 милиона деца в 46 държави от 2003 година насам.

Джоузефин Бърн, световен директор за образованието към УНИЦЕФ заяви:

"Да предоставиш възможност на най-уязвимите и изолираните деца да ходят на училище е изключително важно за тяхното бъдеще. Това не бива да бъде отказано на нито едно дете, било поради бедност, увреждане, пол, конфликт или бедствие, например като избухването на ебола в Гвинея, Либерия и Сиера Леоне".

Елизабет Далин, генерален секретар на Save the Children - Швеция и председател на световната организация за сътрудничество между Save the Children и Фондация ИКЕА добави:

"Да подобриш достъпа до качествено образование на деца с увреждания, както и на представители от малцинствени групи, дава възможността за едно по-добро и по-светло бъдеще".

Новините

Най-четените