Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Уискито с богата история и устойчиво бъдеще

Същият неподражаем вкус, но с мисъл за природата Снимка: Chivas
Същият неподражаем вкус, но с мисъл за природата

Да създадеш един от най-добрите алкохолни брандове в света - носител на награди, разпознаваем от най-големите експерти и предпочитан от милиони клиенти - не е лесна задача.

Братята Джеймс и Джон Чивас го доказват, особено като имаме предвид факта, че в периода, в който започват да създават империята си, конкуренцията в Шотландия е убийствена. 

Двамата обаче решават да напуснат отдалечената шотландска ферма и в продължение на три дни вървят пеша, за да достигнат град Абърдийн, в който да се потърсят късмета си и да натрупат богатство.

По същото време индустриализацията и търговията поставят своите основи в Шотландия.

Джеймс бързо е запленен от този нов свят на възможности, амбиции и вкусове, и намира работа в магазин за хранителни стоки и напитки, собственост на Джон Форест. Благодарение на своя труд и усилия, Джеймс бързо печели репутацията на добър търговец и получава възможността да стане партньор в бизнеса.

Снимка: Chivas

В този период пътищата на двамата братя се разделят за кратко. През 20-те години на XIX век дестилираното шотландско уиски бива легализирано и скоро след това се превръща в една от основните стоки за износ.

Търговският нюх и амбиция на Джеймс му подсказва каква бизнес посока да поеме и само няколко години по-късно той получава първата си кралска заповед да доставя от уискито си за замъка "Балморал" - любимата резиденция на кралица Виктория.

По-късно към успешния бизнес се присъединява и неговият брат Джон, което поставя основата на Chivas Brothers в производството чрез смесване на избрани малцове и доставка на уиски в световен мащаб. Традиция, която се съхранява и до днес. Двамата братя успяват да спечелят вниманието на някои от най-големите благородници на Острова и името им се превръща в синоним на качество. Останалото е история.

Днес Chivas Regal е вторият по големина производител на шотландско уиски в света и се намира под шапката на компанията Pernod Ricard, обединяваща няколко дестилерии и марки. Една от последните новини от бранда е за мащабна инвестиция от 88 милиона паунда в разработката на още по-добри дестилационни технологии, както и увеличаването на продукцията в годишен план - около 14 милиона литра.

Снимка: Chivas

Подобна финансова инжекция не е изненада, след като Chivas продължава да е една от най-търсените марки на глобалния пазар, включително и в Латинска Америка, Африка, Близкия изток и Азия.

Още през февруари тази година Chivas Regal отчитат ръст от 23% и затова смело заявяват, че са достигнали своите нива отпреди пандемията, което е похвално за всяка една компания, която търси устойчиво развитие на пазара.

С подобен напредък компанията не игнорира и желанието си да прокарва новите си зелени политики, с които да редуцира допълнително въглеродни емисии от своята дейност. Плановете на Chivas Regal, като един от лидерите в производството на алкохолни напитки, е до 2026 г. да постигне въглеродна неутралност, като оптимизира своята система и създава продукти с нулеви вредни емисии.

Снимка: Chivas

Как ще го постигне? От една страна това може да се случи чрез MVR технологията - механична парна рекомпресия, с която образуваната пара може да се изпрати обратно към дестилационните казани за задържането и повишаването на температурата. Употребата на този метод автоматично редуцира консумацията на електрическа енергия с близо 90%

Това обаче е само една от стъпките в плановете за създаването на същия неподражаем вкус, но с мисъл за природата и устойчив поглед в бъдещото бизнес развитие на един наистина конкурентен пазар.

Разбира се, Chivas няма да промени качеството на напитката, но ще обърне специално внимание на визията.

На първо място, 12-годишният Chivas наскоро претърпя най-мащабния редизайн в 112-годишната история на дестилерията с нова дръзка визия. Освен обновения облик на Chivas 12, зад редизайна откриваме още един замисъл - този на устойчивото развитие и използването на суровини. Само с промяната на бутилката ще бъдат спестени повече от 1300 тона стъкло на годишна база.

Чрез изменения в пакетирането ще бъдат спестени повече от 92 тона пластмаса, както и допълнително ще се намали количеството енергия, необходимо за рециклиране.

Снимка: Chivas

Това е още едно преимущество, защото очакванията на днешните потребители нарастват както към качеството на напитката, така и по отношение на това как марките отговарят на предизвикателствата пред всички нас. А след като говорим за компания с толкова славна история и стабилно развитие, не са изненада и плановете на Chivas Regal, за които на този етап от бранда подчертават, че са само малки стъпки от една по-мащабна стратегия, свързана с цялото портфолио от продукти.

Целта е през следващите години компанията да гарантира не само още позиции на пазара, но и да привлече ново поколение потребители, като в същото време запази настоящите ценители на шотландския вкус.

 

Най-четените