"Vivacom Арена ГЕОРГИ АСПАРУХОВ" - звучи ми малко провинциално

На 14 февруари ръководните фактори в Левски решиха да зарежат изчаквателната позиция и да съберат основния си спонсор Vivacom и най-голямата си легенда Георги Аспарухов.

„Сините“ ще преименуват стадиона си, който от началото на пролетния дял на шампионата вече ще носи името „Vivacom Арена ГЕОРГИ АСПАРУХОВ“ (въпреки че едва ли някъде, освен в официалното наименование, името на Гунди ще бъде изписвано изцяло с главни букви).

В опита си да съчетае модерното спонсорство и историята на „сините“, в Левски сътвориха своеобразна манджа с грозде.

Договорът между Левски и Vivacom ще бъде за период от шест години и така от само генерален спонсор телекомът ще се превърне и в основен рекламодател.

Въпреки че детайлите по сделката се пазят в тайна, се очаква това да е най-големият спонсорски договор за българския футбол. И въпреки че подобно преименуване на стадиони е отдавнашна практика в Европа, в случая с Левски е малко по-различно.

Георги Аспарухов е най-голямата легенда на „сините“ и затова смяната на името на „Герена“ поляризира феновете на Левски.

От една страна – стадионът вече няма да носи само името на Гунди, но от друга – след преименуването и превръщането на „Герена“ в „арена“ не само ще влязат свежи пари в клуба, но и стадионът ще продължи да носи името на великия Георги Аспарухов.

Звучи ми малко провинциално

Величка Маркова-Аспарухова, като че ли, описа ситуацията в клуба най-добре. Вдовицата на Георги Аспарухов, от една страна, също оценява като важно, че името на Гунди се запазва, а не изчезва, но от друга, заяви: „Звучи ми провинциално. Особено с тази дума на латиница.“

Но няма как да е иначе. Това не е като да смениш името на „Олимпиащадион“ с „Алианц Арена“. Паметта на Гунди е закодирана в ДНК-то не само на Левски, но и на всеки един фен на „сините“ и затова подобна промяна е малко по-трудна за приемане.

Пари в Левски са нужни, това е ясно и се вижда от хода, с който Спас Русев прехвърли част от акциите си на Даниел Боримиров, за да избегне конфликта на интереси в името на сделката. И въвеждането на Vivacom в името на стадиона е един елегантен начин, използван в много европейски клубове, като Байерн, Манчестър Сити и др., по който те да влязат в „синия“ клуб.

И ако цената за това е малко странно изглеждащо съжителство между името на телекома и това на Георги Аспарухов на входа на арената, едва ли „сините“ привърженици би трябвало да имат много против.

Тяхната задача ще бъде да държат отговорни и Спас Русев, и Даниел Боримиров вече, за това как приходите от новата сделка ще бъдат разходвани. Защото в последните години в Левски с лека ръка бяха пръскани суми, за които много малко биха могли да дадат обяснение.

Новините

Най-четените