Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

МРРБ: Проектът за "Белокопитово" е от 1984 г.

Лиляна Павлова обяви, че до 2018 г. може да има нови 60 км от АМ "Хемус"
Снимка: АПИ
Лиляна Павлова обяви, че до 2018 г. може да има нови 60 км от АМ "Хемус"

Министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова и директорът на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров защитиха проекта за най-новия пътен възел на АМ "Хемус" при Белокопитово.

"В България всички вече разбират - освен от футбол и политика - и от пътно строителство", беше първият коментар на Лиляна Павлова.

"Съоръжението отговаря на всички норми. За първи път се прави, а дори най-големите ни критици видяха, че има и ляв, и десен завой", каза тя.

Павлова отхвърли обвиненията за спекулативни сделки с имоти около терена на "Белокопитово", като обясни, че проектът за изграждането на пътния възел е правен още през 1984 г., а отчужденията на земи - през 90-те години.

Крайната стойност на 5-километровата отсечка, в която се включва и ПВ "Белокопитово", е близо 66 млн. лева.

Шефът на АПИ коментира, че има няколко предпоставки за избора на "диамантения" вид на съоръжението вместо "детелината", част от които са особенностите на терена в този участък на АМ "Хемус" - близостта със село Белокопитово и с околните водоеми.

"Пътният възел е проектиран с идеята в него да се включат две магистрали - "Хемус" и "Русе-Варна", които трябва да имат аналогичен подход", каза Лазаров. Без да уточнява кога точно се планира стартът на изграждането на магистрала Русе - Варна, той заяви, че рано или късно тя ще бъде построена заради високия трафик по направлението.

Лиляна Павлова обяви, че вече е открита тръжна процедура за нови 60 км на магистрала "Хемус" - от Ябланица до разклона Плевен-Ловеч.

Според нейните разчети най-късно през 2016 г. ще има реално строителство, а до 2018 г. отсечката ще бъде готова.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените