Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Потребителите вече ще могат да избират между ремонт и замяна на дефектната стока

До момента решението беше на търговеца
До момента решението беше на търговеца

Потребителите в България вече ще могат да избират между ремонт или замяна при покупката на дефектна стока.

Това съобщават от Комисията за защита на потребителите (КЗП) като допълват, че до момента този избор е правил търговецът.

Продавачът е преценявал какви са дефектите и какви средства и усилия ще са необходими за поправката. Сега правилата ще бъдат съгласувани с тези, договорени от Европейския парламент.

Целта е пълно унифициране на българското с европейското законодателство. От КЗП посочват, че до момента практиката е била търговецът да предлага ремонт, тъй като това го затруднява в най-малка степен.

Решението обаче вече ще се взима от купувача. От комисията посочиха още, че все пак ще има някои обективни ограничения при избора, за да не се допускат правни несигурности на пазара.

Затова до разтрогване на договора за покупко-продажба ще се стига след три извършени ремонта, след които стоката продължава да бъде в неизправност.

Друга промяна е свързана с момента на доказване на причината на несъответствието.

Съгласно сега действащото законодателство в първите шест месеца от закупуването на стоката се предполага, че отговорността за наличието на дефект е на търговеца, т.е. той е съществувал към момента на продажбата.

С готвените промени през целия двугодишен гаранционен период за съответствието на стоката ще отговаря самият търговец.

Към момента жалбите за рекламации на дефектни стоки са повече от половината от оплакванията, които постъпват в КЗП.

Рекламациите най-често са за телекомуникационна техника, домакински и битови електрически уреди, облекла и обувки.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените