От началото на летния сезон Комисията за защита на потребителите е извършила около 2500 проверки на търговски обекти по Черноморието. Това каза пред Нова ТВ председателят на комисията Димитър Маргаритов като допълни, че в хода на проверките са съставени 150-160 акта за нарушения.
Основните нарушения са свързани с разминаване между обещаната услуга и тази, предлагана на място. Това са и най-честите сигнали от туристи по морето.
Туристите също така се оплакват от некоректно отношение на търговци. Маргаритов даде за пример ситуация, при която над 200 души не са настанени в хотел поради неуредени отношения между туроператора и хотелиера. След намесата на КЗП те са настанени.
Редки са случаите на начисляване на такса "празен стол" или "желание на клиента". Според Маргаритов е имало няколко случая, в които търговци се опитват неправомерно да заблудят клиенти, че дължат суми за измислени услуги, но тези практики намаляват.