Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Финансовото състояние на БДЖ е стабилно, мисли се за подобряване на услугата

Новият директор на железниците посочи приоритетите за дружеството за следващите 5 години Снимка: Явор Николов
Новият директор на железниците посочи приоритетите за дружеството за следващите 5 години

БДЖ е в стабилно финансово състояние, а акцентът в работата на дружеството е да се предостави по-качествена услуга за пътниците. Това заяви на пресконференция новият изпълнителен директор Никола Василев.

"От това, което сме успели да свършим в рамките на три седмици, откогато сме тук, можем да кажем, че всичко е под контрол. Финансовото състояние на дружеството е стабилно. Правим всички възможности да предоставим по-качествена услуга на клиентите на БДЖ", заяви той.

По негови думи приходите на държавната железница са 350 млн. лева годишно, от които 175 млн. лева идват от държавната субсидия. В момента оперативните задължения на дружеството са 100 млн. лв., а основният кредитор е НКЖИ, към който дълговете са 30 млн. лв.

"Преди нас е имало определени разногласия в съвета на директорите, но чисто оперативно колегите са свършили добра работа по отношение на финансовото положение на дружеството", коментира инж. Василев и посочи, че ръководството е набелязало определен план, по който да работи.

Новото ръководство си поставя три основни цели - "максимална удовлетвореност на клиента, максимална сигурност на пътниците и подобряване условията на труд".

Искаме хората, които работят за БДЖ, да се чувстват добре и да се чувстват горди, че работят за дружеството, защото БДЖ е един символ в държавата. Това  е идеята, с която ръководството сме дошли тук - да направим нещо добро за тази фирма", заяви Василев и допълни, че за нови влакове ще се мисли едва след 5 години като в момента целта е да се наемат 20 локомотива, 50 вагона и мотриси.

"Опитваме се да изкараме БДЖ от XIX век - т.е. да въвеждаме някакви иновационни системи. Това, което следим в момента, са основните показатели в дейността на двете дружества - наличие на локомотиви, състояние на влакове, комуникация с клиенти и т.н.:, обясни Василев.

"Опитваме се разширим и информационното обслужване към клиентите. На сайта на БДЖ вече има актуална информация за закъсненията на влаковете. Ще въведем в най-скоро време и актуална информация за движение на влаковете, за което работим заедно с колегите от НКЖИ", каза още той.

Към момента не се мисли за закриване на нерентабилни линии, както и да се пускат автобуси вместо влакове в някои райони на страната. Няма да има и съкращения на служители.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените