130 км/ч лимит за движение по аутобаните в Германия - това е предложението на експертна комисия на правителствено ниво, която работи по плана за бъдещето на мобилността. Основната задача на мерките е да Германия да постигне планираните цели за защита на климата по отношение на транспорта.
В момента страната не налага ограничение на скоростта по федералните магистрали за определени класове моторни превозни средства, с изключение на препоръчителен лимит до 130 км/ч за участъците с повишен риск от катастрофи.
Освен това се предлага до 2021 г. да се изравнят данъчните ставки върху бензина и дизела, които в момента се различават с 22 евроцента в полза на дизеловото гориво. След приравняването им ще се тръгне към постепенно поскъпване на данъчното облагане - първоначално с 3 евроцента на литър през 2023 г., а след това с по 1 цент до 2030 г. Сумата на ставката върху горивата трябва да достигне до 52 евроцента/литър в края на преходния период.
Целта на мерките е да се намали влиянието на автомобилния трафик върху околната среда, както и да се стимулира по-масовото използване на ЖП-транспорта, велосипедите и придвижването пеша.
Мерките включват още предложение за налагане на такса от няколкостотин евро при покупката на автомобили с висок разход на гориво, както и въвеждането на държавни финансови стимули за купувачите на електромобили в размер до 8000 евро. Така би трябвало да се повиши търсенето на електрически леки коли и енергийно-ефективни МПС.
Експертите се надяват, че лимитът на скоростта по аутобаните може да допринесе за "значително намаление на разхода на гориво". "Устойчивата политика за защита на околната среда е шанс за създаването на една иновативна транспортна система и ще има значим принос за активното преструктуриране на автомобилната индустрия", се казва още в анализа на работната група.
Очаква се в края на март да се проведе последното заседание на групата, в което ще участват както представители на автомобилните концерни и синдикатите, така и екологични организации. Министърът на околната среда Андреас Шойер би трябвало да предложи пакет със законови предложения до края на годината.
Предлагам да се върнем към конния транспорт, разбира се ако защитниците на животните нямат нищо против