Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

5,5 млн. хектолитъра бира са били изпити у нас за 2018 г.

Най-често бира у нас се пие в Монтана и Русе Снимка: Съюз на пивоварите в България
Най-често бира у нас се пие в Монтана и Русе

За миналата година в България са били продадени общо 5,5 млн. хектолитра бира, а оборотът на пивоварните предприятия е близо 480 милиона лева. Данните идват от Съюза на пивоварите в България (СПБ) по повод професионалния им празник Илинден.

През 2018 г. производството на бира у нас е 5,1 млн. хектолитра, като за същия период на пазара са позиционирани 35 нови продуктови предложения, произведени в България. Вносната бира е 308 хиляди хектолитра. Междувременно от България към други страни са изнесени 187 хил. хектолитра бира, което е с 44% ръст спрямо предходната година.

Въпреки това за тази година пивоварите са по-предпазливи в прогнозите си за бирения пазар. Редица фактори като дъждовното лято и по-слабият туристически поток вече доведоха до 4-5% спад в продажбите на бира.

Ако тези тенденции не се променят през целия пиков за бирата летен сезон, очакванията за пазарните резултати към края на 2019 г. не са оптимистични, коментираха от СПБ.

Продължава тенденцията за намаляване на продажбите на бира в пластмасови опаковки за сметка на металните кенове.

Междувременно у нас бирата продължава да се употребява предимно у дома. Това личи от данните за продажбите на пиво на "студения  пазар" (хотели, ресторанти, кафенета) и на "топлия пазар" (магазинната мрежа). От СПБ отчитат, че вече 10 године продажбите на студения са значително по-малко спрямо пазаруването от магазини. За 2018 г. продажбите по този показател са в съотношение 20% към 80%.

От продажби на бира в държавната хазна за 2018 г. са влезли като акцизи и ДДС близо 130 милиона лева. Капиталовите инвестиции на пивоварните компании  през миналата година са 46 млн. лева, а за първите 6 месеца на тази година  вложенията в дълготрайни материални активи вече надхвърлят 21 милиона лева.

„Както и през предходните 15 години динамичният инвестиционен процес в бранша е насочен към модернизиране и разширяване на производството. Въвеждането на иновативни решения  е ключово не само за безупречното качество на бирата, но и за възможностите категорията да бъде развивана. Само през 6-те месеца на тази година членовете на СПБ са предложили на почитателите на пивото 20 нови марки бира с различни стилове и дори бутикови предложения.” коментира Ивана Радомирова – изпълнителен директор на Съюза на пивоварите.

Оттам също така се хвалят, че в страната вече се предлагат над 15 популярни марки безалкохолни бири и радлери.

За 2018 г. консумацията на бира на глава от населението у нас е 75 литра. Данните на СПБ показват, че в началото на лятото 55% от българите над 18 г. пият бира поне веднъж седмично. 60% от активните потребители определят пивото като най-подходящото за тях питие, а 44% считат, че при умерена консумация бирата е част от здравословния начин на живот.

Оттам правят и профил на най-масовите консуматори на бирата. Това са предимно мъже на възраст 40-49 години, които пият бира 10-11 пъти месечно. При дамите най-активните почитатели на пивото са в същата възрастова група, но при тях консумацията е около 6 пъти в месеца. За поредна година най-често бира се пие в Монтана - поне 13 пъти месечно и в Русе - около 12 пъти.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените