Дни преди Великден от Министерството на земеделието оформянето на "Великденска кошница" в големите вериги магазини.
Тя ще предлага на достъпни цени основните стоки за Великден - агнешко и ярешко месо, яйца, козунаци и тематични сладкиши. Пред bTV от ведомството определят идеята като "социален експеримент".
Оттам подчертават, че това е доброволна инициатива на търговците, а не законодателна.
Засега една от по-малките вериги магазини обяви, че ще се включи в акцията.
Представители на по-големите брандове на свой ред подчертаха, че промоционални цени за Великден вече има в асортимента им. Повечето от тях са обявили намаленията си в брошурите, които ще важат в седмицата от 14 до 20 април.
Амбициите на земеделското министерство са всяко семейство да осигури празнична трапеза за Възкресение Христово.
Трябва да се гарантира и че няма да има резки ценови скокове и спекула в дните преди Великден. Според националната асоциация "Активни потребители" обаче смятат, че инициативата е закъсняла и е трябвало да започне поне месец преди празника.
Оттам смятат, че това е по-скоро е пиар акция на Министерството на земеделието и храните.
Пред Nova от асоциацията допълват още, че ключово е клиентите да сравняват цените, за да са сигурни, че пазаруват изгодно.