Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Анализът на данни остава основно предизвикателство за бизнеса

Еxperian България посочи основните тенденции в индустрията Снимка: Experian България
Еxperian България посочи основните тенденции в индустрията

Нови бизнес възможности могат да бъдат разкрити чрез наличието и анализирането на големи масиви от данни, които да установят конкретни модели и тенденции. Традиционните платформи вече не са достатъчни във време, в което расте нуждата от все повече източници на информация, гласи едно от заключенията на компанията за пазарни проучвания Forrester от април 2018 г.

Тук е ролята на бизнеси като Experian – софтуерна компания за анализ на данни, оценяване на кредитния риск и установяване на опити за измами. Глобалният изпълнителен директор на компанията Стийв Вагнер посети София, където заедно с мениджъра "Бизнес развитие" за Балканите Спирос Йоргас и изпълнителният директор на Experian България Петър Бънков посочиха някои от предизвикателствата пред индустрията, развитието на компанията у нас и ролята на българския клон на компанията в глобалната й дейност.

Услугите на Experian са полезни в различни ситуации. Представете си, например, че искате да се сдобиете с кредитна карта. Компанията след ваше съгласие може да ви анализира като потребител, за да може да е наясно банката от какво точно се нуждаете и какво да ви предложи. В същото време чрез подобен анализ на данни се преценява и рискът при даването на заем, а също така се гарантира защитата на компаниите от опити за измама.

Петър Бънков, Стийв Вагнер и Спирос Йоргас.

В София Вагнер коментира кои са трите най-актуални тенденции в индустрията. На първо място е експоненциалното увеличение на данните – все повече и повече данни се появяват всеки ден, което налага да се изчисти "шума" и да се отсее важното. Второ, предизвикателствата при създаването на потребителско преживяване, т.е. да се осигурят подходящите услуги на конкретния клиент. На трето, но не по важност място е технологичната трансформация на глобално ниво.

При последната тенденция той обърна специално внимание на отварянето на финансовия сектор по света, както и на все по-разпространеното използване на машинно самообучение и изкуствен интелект, които намират място дори в този тип бизнес.

Experian има над 16 хиляди служители по света, разпределени в общо 37 държави. Макар компанията все още да не е така разпознаваема у нас, това не се отнася за другите пазари, на които оперира. Стийв Вагнер разкри, че в Бразилия, например, разпознаваемостта на бранда е 92% - или с други думи повече хора знаят какво е Experian, отколкото са онези, запознати с най-популярния бранд за газирани напитки в света.

Софийският офис на Experian отваря врати през 2004 г. след което започват години на постоянен растеж. Първоначално екипът е бил от едва няколко души, а в момента в български офис работят над 960 служители. До края на годината се очаква да станат почти 1000. Тук е базирана и голяма част от глобалния аналитичен капацитет на компанията.

През този период Experian България развива продукт за кредитен рейтинг, комбинирайки Big Data с аналитични модели, предотвратяване на измами и автоматизация на процеси.

Една трета от служителите на компанията са програмисти, които работят по софтуерните продукти на Experian. Друга една трета са инженери аналитици, които обработват данните за клиентите. В българския офис работят и финансисти, както и служители в сферата на потребителското обслужване.

Приносът на българския екип към бизнеса не е малък. В София е базирана централата на регионалния клон на компанията за Източна Европа. Офиси има и в Атина, и Букурещ.

На местно ниво Experion Bulgaria предоставя услуги на пет от водещите банки в страната. По-рано тази година за трети път е получила свидетелство за инвеститор Клас А. Част е от Българската аутсорсинг асоциация (БАА), която наскоро разкри, че аутсорсинг индустрията формира 4,8% от брутния вътрешен продукт на страната.

Петър Бънков.

Екипът на Experian България ще се премести в нова сграда през 2019 г. Тя се намира на булеаврд "Цариградско шосе", близо до метростанция "Интер Експо център", разпростира се на площ от 10 000 кв. м. и ще има капацитет да приюти над 1200 души. Очаква се да бъде завършена в първите месеци на годината, вероятно около април.

Последният етаж на сградата ще бъде заделен за хъб за иновации, където фокусът ще бъде "създаването на технологии и процеси, които да подобряват живота на хората".

Стийв Вагнер акцентира и върху работата на българския офис на компанията в това да осигури връзка между бизнеса и образованието. Това става чрез работа с различни университети в България и специално СУ "Св. Климент Охридски", където от 2016 г. има магистърска програма "Приложна економетрия и моделиране". Завършилите я са сред хората, които намират работа в Experian България.

Същевременно в компанията постоянно текат стажове и различни обучитени процеси, които да допринесат не само за подготовката на нови кадри, но и за подобряване на уменията на работещите там. От няколко месеца има и програма, по която в България работят няколко десетки служители на Experian от други страни, за да придобият по-голям опит в дейността на компанията, обясни Петър Бънков.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените