Комисията за защита на конкуренцията е започнала оценката по сделката за придобиване на "Нова Броудкастинг Груп" от братята Кирил и Георги Домсучиеви ("Адванс Медиа Груп").
Споразумението за продажба на 95% от собствеността в медийната група беше обявено от шведската компания MTG на 22 февруари. В пакета на сделката влизат не само телевизионните канали под бранда Нова (включително програмите на Диема), но и най-голямата онлайн-медийна група Нет Инфо.
Това е вторият опит за продажба на "Нова Броудкастинг Груп" за последните две години. Първата сделка с PPF Group на Петр Келнер беше провалена именно след произнасянето на КЗК. През 2018 г. антимонополната комисия откри "припокривания" между два сайта за сравнение на цени в бизнеса на Келнер и този на "Нова", което стана повод за забрана на продажбата.
Ако този път КЗК даде зелена светлина на придобиването от Домусчиеви, един от най-големите индустриални собственици в България ще получи контрола върху медийна група със значително влияние в почти всички сфери на пазара.